Jump to content
  • 0

Substitute veld i.c.m. checkbox

Michel5

Question

Posted

Beste mensen,

Tot op heden is het mij nog gelukt om een antwoord op mijn vragen in het forum terug te vinden. Waar mijn complimenten voor.

Maar nu kom ik niet verder.

15 checkboxen, genummerd 1 t/m 15

In een volgend veld wil ik een opsomming van de aangevinkte nummers, bv 1, 2, 6, 12, 15. Dit werkt prima. Echter wanneer ik alle velden wil aanvinken gaat het goed tot 9 na 8 verdwijnt de , en 10 erbij komt er helemaal een vreemde opsomming.

De calculatie die ik gebruik is Substitute ( veld;"¶"; ", " )

Mijn volgende vraag waar wellicht direct antwoord opgegeven kan worden, hoe kan ik met een knop alle checkboxen (1 t/m15) laten vullen.

Bij voorbaat dank.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Uit je vraag leidt ik af dat je 1 veld hebt met 15 checkboxjes (een valuelist van 1 t/m 15).

Als dat het geval is, verwacht dan geen nette oplopende nummer-volgorde in je verzamel veld.

FM zal de cijfers in de volgorde van aanklikken in het veld plaatsen.

En voor het verdwijnen: is je veld groot genoeg om alle info te laten zien? Zijn de cijfers ook nog weg als je in het verzamelveld klikt?

Tenslotte: om alle checkboxjes aan te zetten dien je alle mogelijke waarden van je valuelist in het veld te plaatsen. Er is een Get() functie voor het ophalen van alle waarden van een bepaalde valuelist. Met SetField kan je die dan plaatsen.

rmw

• 0
Posted

Je veronderstelling klopt een valuelist van 1 t/m 15.

En je hebt ook gelijk dat na selectie van het veld de volledige inhoud correct wordt weergegeven. Alleen hoe groot het veld ook is, zonder selectie geen goede weergave. Als 1 t/m 10 is aangevinkt krijg ik deze opsomming; 1.23456e+10. Klik ik op het veld dan zoals ik graag wil zien.

De volgorde is van minder belang, als er maar een overzicht komt van de checkboxen die aangevinkt zijn.

Met de je button tips ga ik nog aan de slag, eerst dit maar eens verhelpen.

Bedankt voor je input!