Jump to content
  • 0

toepassing op internet

chauffeurke

Question

Posted

ik probeer al geruime tijd een soort databankje op mijn webstek te plaatsen maar dat lijkt niet te lukken ook niet met diene instant web publshing. ik heb zitten zoeken in die help files tot ik er bijna scheel van zag ( wreed zicht amaai ) maar wordt er niet wijzer van. er word voortdurend gevraagd naar een paswoord terwijl er geen paswoord nodig is om te openen.

heb dan dat bestand toch voorzien van een paswoord maar nog wil het niet lukken. kan er mij misschien iemand zeggen hoe je dat eigenlijk klaar speelt, of wat ik verkeerd doe.

grtz.

't chauffeurke

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Heeft de Guest rechten om binnen te komen via IWP?

Uit de FileMaker help:

The FileMaker Pro Log in using feature in the File Options dialog box does not work when accessing files from the web.

Web users can open databases without specifying a password if you set up the Guest account for web access: in FileMaker Pro, enable the Guest account and assign it a privilege set that has the Access via Instant Web Publishing extended privilege. See About the Admin and Guest accounts for information on enabling the Guest account for Instant Web Publishing.

Koen

• 0
Posted

hai murtje

het is zo, ik heb een pagina aangemaakt met daar een link naar die toepassing. deze twee files heb ik dan geupload naar mijne stite.als je nu op die link klikt kan ik kiezen of wel downloaden ofwel openen. dus ik klik op openen want de bedoeling is dat Ik die toepassing kan gebruiken van af mijne site. wat gebeurd er nu ik kreeg in het begin altijd de vraag om een passwoord in te voeren terwijl alles vrij was. ik heb dat toen veranderd en nu krijg ik de melding dat het bestand niet goed is. waarschijnlijk doe ik verkeerd. eigenlijk is het de bedoeling als ik op diene link klik dat de toepassing start zonder dat men de mogelijkheid heeft om het te downloaden. maar noppes niks ne rien de ......

misschien zit die mogelijkheid er niet in in fm 7 en zit ik hier al uren bezig voor niks.

grtz

't chauffeurke

• 0
Posted

Ah, ok. Je hebt gewoon de bestanden ter beschikking gesteld op een webserver. En mensen kunnen de bestanden gewoon afhalen. Geen IWP of advanced server toestanden dus.

Bizar. Misschien geraken je bestanden corrupt tijdens het uploaden of downloaden van je site? Probeer je bestand eerst eens te zippen. En deze zip dan te downloaden. Vraagt hij dan nog steeds een wachtwoord?

Koen

• 0
Posted

Openen is vrijwel hetzelfde als Opslaan.

HEt verschil zit hem in de plaats waar Windows hem neer zet (als je tenminste Windows gebruikt).

Wat gebeurt er als je eerst voor Opslaan kiest en vervolgens dat bestand laat openen?

(Mijn Windows vertoond ook dit soort kuren, staat los van Filemaker)