Jump to content
  • 0

positie op wachtlijst ?

peerke

Question

Posted

Best forum,

Hier kom ik niet uit. Men kan zich inschrijven voor havenligplaats. De passende boxmaat heeft een code. Je schrijft je bijv. voor boxtype D. Je kan je wachtijd echter verkorten door je ook in te schrijven voor een iets grotere box type E (tenminste als de wachtlijst daar korter is, kost alleen wat meer). De wachtlijst is een aparte file. De records worden aangemaakt met een script in het adressenbestand en verschijnen daar in een portaal. (relatie is relnr-relnr). Als iemand voor 2 boxtypen op de wachtlijst staat staan er in het portaal 2 regels

In de wachtlijst zit een veld status(huidigrecordnummer). Zoek ik nu binnen de wachtlijst een boxtype en sorteer op inschrijfdatum, dan zie ik netjes welke plaatst iemand heeft op de lijst. Eenzelfde persoon kan voor verschillende typen een andere plaats hebben. Ik moet echter steeds het eerst het type zoeken.

Is er een manier om in het portaal in het adressenbestand bij aanmaak direct de plaatst op de lijst voor dat boxtype te zien. Of kan dat alleen met scripten. Zoeken>recordnummer overzetten naar vast veld>ophalen enz.

Alvast dank, Peerke

0 answers to this question

Recommended Posts

There have been no answers to this question yet