Jump to content
  • 0

filemaker in kioskmode minimaliseren

Wim Bongertman

Question

Posted

Beste mensen,

Bestaat er een commando of methode om een filemaker bestand in kiosk mode te minimaliseren? Dat wil zeggen dat alle geopende bestanden in een keer minimliseren?

In mijn programma is na het opstarten niet meer de mogelijkheid om andere programma's te starten omdat het scherm geheel gevuld is en de windows taakbalk onbereikbaar. Alt+Tab doet in dit geval uiteraard ook niets omdat er dan geen enkel ander programma actief is. De enigste optie is eerst een ander programma starte en dan filemaker in kiosk mode, misschien kan dit eleganter?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste Arnoud,

Een heel leuke oplossing. Ik zal het auto-it programmaatje eens bestuderen, daar zijn wellicht meer leuke oplossingen mee te maken.

Ik heb het geplaatst in mijn filemaker programma en......... Het werkt!!!

Maar......... zodra ik het programma laat draaien in kiosk mode ( dat hebben we gedaan met de gebruikers wachtwoorden), dan werkt het niet.

Dus met het masterpassword in de normale modus wel, in kiosk niet.

Daar zat ook het probleem. In kiosk mode is ook de windows taakbalk onbereikbaar. Nu kun je dit oplossen door met een eventscript een programma aan te roepen, waarna je kunt overschakelen, maar dat blijft knoeien.

• 0
Posted (edited)

Gebruik de show desktop van windows!

die zit meestal hier:

C:\Documents and Settings\USER\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch

Je kan deze copiëren en in je map steken en aanroepen vanuit FM.

Voor Mac kun je een applescriptje schrijven als

tell application "finder"

set the visible of process "Filemaker" to false

end tell

(kunnen fouten in zitten, is lang geleden...)

HTH

Stef

Edited by Guest
  • 0
Posted

Bedankt Stef,

Deze werkt inderdaad wel in kiosk mode. Ik had de oplossing gezocht binnen filemaker, maar dat lukte mij niet.

Bedankt voor jullie hulp, maar ik ga het Auto-It zeker proberen voor andere oplossingen.

Groeten

Wim

• 0
Posted

Mmm, als ik het progje met een "event" aanroep (scriptje achter een knop) dan minimaliseert ie prachtig, maaruh, de windows taakbalk is ook verdwenen. Is hier nog een oplossing voor??

fileman

PS

Dat geldt ook voor de oplossing van Stef. De taakbalk is weg dus!

• 0
Posted

Volgens mij niet. Je minimaliseerd de gehele toepassing in dezelfde staat als waarmee je er op dat moment werkt.

Voor mijn probleem is dit ook de goede oplossing, nu heb ik weer toegang tot andere bestanden en programma's.