tibss Posted September 16, 2005 Posted September 16, 2005 Dankzij dit forum weet ik nu hoe ik moet exporteren naar een file met een filenaam uit een variabele. Maar waar had ik dit geweldige nieuws van filemaker zelf kunnen horen? Dank tibss Quote
0 Rony Rabijns Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Maar waar had ik dit geweldige nieuws van filemaker zelf kunnen horen? Nergens. Filemaker heeft niet de traditie om zelf tips en truuks te verspreiden. Je zal het moeten hebben van fora en/of andere kanalen. Quote
0 rmw Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Het help-onderwerp 'Using variables' geeft toch een aardig compleet overzicht van hoe ze te gebruiken! rmw Quote
0 Rony Rabijns Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Maar handleidingen lezen we niet RMW Quote
0 tibss Posted September 17, 2005 Author Posted September 17, 2005 Sorry, dat ik zo vasthoudend ben, maar waar kan ik bijvoorbeeld in de help file vinden dat ik een variabelenaam als filereference mag gebruiken in de export script step. Overigens gaat het mij om het huiveringwekkkende idee dat ik nog meer moois mis van filemaker en het misschien wel ga onderschatten tibss Quote
0 rmw Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 In de help tekst zit een onderdeel Creating databases. Daarin zit een onderdeel Using variables en daaruit komt onderstaande tekst Variables let you specify file or folder paths dynamically in the following script steps: Insert Picture Insert QuickTime Insert File Export Field Contents Import Records Export Records Save Records as PDF Save Records as Excel Save a Copy as Recover File Convert File Send Mail (Attach File option) Send Event Send DDE Execute Daarna volgen zelfs een paar voorbeelden. Dus het is niet zo dat FM je het niet verteld, alleen is het vaak zo dat je het eerst gehoord moet hebben voordat je het kan vinden. Maar handleidingen lezen we niet RMW Klopt, maar uitzonderingen bevestigen de regel rmw PS Ik heb dit uit de help van FM8 Advanced. Quote
0 Rony Rabijns Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Check ook eens : "Creating file paths" in de Help Quote
Question
tibss
Dankzij dit forum weet ik nu hoe ik moet exporteren naar een file met een filenaam uit een variabele.
Maar waar had ik dit geweldige nieuws van filemaker zelf kunnen horen?
Dank
tibss
6 answers to this question
Recommended Posts