tibss Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Ja jullie zullen wel moe van mij worden, en ja had ik eerst die demo moeten proberen voordat ik mijn credit card trok voor FM 8. In fm 5.5 vond ik het altijd al vreemd dat de alternate background ook te zien was als er geen records in de portaal stonden. Welnu, in FM 8 (!) is dat nog steeds zo, of mis ik iets? Tibss Quote
0 Rony Rabijns Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Wat is niet optimaal ? Het is wel "expected behaviour", want je vraagt voor de totale portaal die je trekt op je layout een alternerende achtergrond. Dus doet Filemaker dat. Met de "sliding-options" actief, worden in "preview" enkel de ingevulde portaalrijen getoond. Quote
0 tibss Posted September 20, 2005 Author Posted September 20, 2005 Jij moet consultant worden Nou wat ik eigenlijk bedoel is dit: Alternate background in een portaal is bijzonder handig om de gebruiker een visuele ondersteuning te geven bij het lezen van rijen. Maar als de portaal minder rijen bevat zou het handig zijn als dan de achtergrond kleur weg blijft. Maar goed, we kunnen niet alles hebben, Tibss Quote
0 Gido_ Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Dat zou je wel kunnen oplossen met een becalculeerde kleurveldcontainer erachter, als je dat ervoor over hebt Quote
0 tibss Posted September 20, 2005 Author Posted September 20, 2005 Dat kan inderdaad en dat heb ik ook. Alleen ja na de overstap van FM 5.5 naar 8 had ik verwacht dat ik wat minder calc fields etc zelf hoefde te maken als workaround Okay, we gaan weer verder met het omzetten. tibss Quote
0 SuperWimmie Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Was het jullie ook al opgevallen dat de Alternate Background nu ook in elke layout in de Body zit? Het werkt alleen niet. Quote
0 Rony Rabijns Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Dat werkt wel, maar dan enkel in List- en Table-view, wat ook logisch is. Je moet ten slotte meer dan 1 record kunnen zien om te alterneren. Quote
0 SuperWimmie Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Was ook zeer logisch geweest in Preview, want diverse landscape rapportages zou ik bijzonder graag voorzien van zebra papier... En daar doet hij het niet... Quote
0 Rony Rabijns Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Toch wel. Werkt wel in preview voor list-view en table-view. Quote
0 SuperWimmie Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 Zot, ik zit er nu flink mee te rommelen en nu werkt het wel.... Nou, ik kan er wel wat mee En na wat oefeningen begrijp ik het ook Bedankt voor de tip! Quote
0 Stardust Posted March 18, 2008 Posted March 18, 2008 Ik heb er wel naar moeten zoeken, maar ben ik blij dat ik deze tip gevonden heb!! Toch wel.Werkt wel in preview voor list-view en table-view. Dank U Rony! Dat werkt (eveneens in FM 8.5) prima, als ik dat eerder geweten had, was ik niet dagenlang op zoek geweest naar een manier om dit zelf te doen via een berekeningsveld. Dit was me tot op heden (helaas) nog steeds niet gelukt Danny Quote
Question
tibss
Ja jullie zullen wel moe van mij worden, en ja had ik eerst die demo moeten proberen voordat ik mijn credit card trok voor FM 8.
In fm 5.5 vond ik het altijd al vreemd dat de alternate background ook te zien was als er geen records in de portaal stonden.
Welnu, in FM 8 (!) is dat nog steeds zo, of mis ik iets?
Tibss
10 answers to this question
Recommended Posts