Jump to content
  • 0

acceptgiro's in filemaker hulp nodig

Linda28

Question

Posted

Hallo kunnen jullie mij verder helpen op de factuur zit een acceptgiro nou heb ik alles voor elkaar gekregen. het totaal bedrag heb ik op de acceptgiro gesplits in alles voor de komma er er achter. Ik krijg het ook voor elkaar om 2 nullen achter de komma te krijgen. krijg het alleen niet voor elkaar als een bedrag 10,03 is dat ik de nul ook voor de 3 krijg op de factuur weet iemand jullie hoe dat moet? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest

21 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Stel het veld Bedrag bevat 10,03

Maak een veld Centen met de volgende code

Right ( Round ( Mod ( Bedrag ; 1 ) * 100 ; 2 ) + 100 ; 2 )

Dat zou het moeten doen.

rmw

PS Welkom op het forum.

• 0
Posted

Super hij doet het. En daar heb ik een halve dag om krom gelegen om dat uit te zoeken en nu lijkt het zo makkelijk. Maar heel erg bedankt.

Het ziet er hier trouwens leuk uit. :D

• 0
Posted

Weet iemand soms ook of je in een regel waar je tekst neer kan zetten of je daar ligte tekst neer kan zetten bijvoorbeeld "hier kan nog iets neergezet worden" Maar zo gauw er iets ingevuld wordt dat die zin weg gaat?

Alvast bedankt

• 0
Posted

Dat is geen standaard FM functionaliteit.

Maar met wat auto enter en scripting zou je een heel eind moeten komen.

Iets als:

auto enter van de hulp tekst

knop over het veld die een script start

script test op aanwezigheid hulp tekst en haalt die weg

na bevestiging controleren of er iets is ingevuld

zo niet dan de hulp tekst weer terug

rmw

• 0
Posted

Dat kan nog eenvoudiger denk ik :

Plaats dat veld op de layout maar zorg er voor dat de volledige inhoud geselecteerd wordt.

Pas de auto-enter toe, en je hebt wat je moet hebben.

Door de volledige inhoud te selecteren wist het eerste karakter dat je ingeeft de volledige tekst.

Laat je daarna eventueel het veld leeg, komt via de autoenter de standaard tekst terug.

De autoenter moet er ongeveer zo uitzien :

Case(

IsEmpty(veld);dummy tekst;

veld

)

• 0
Posted

tot zover kom ik nu ook maar als ik op ok druk zegt hij dat dummy tekst geen veld is kan ik daar dan nog wat aan doen? En het maakt toch niets uit dat ik filemaker 8 niet heb maar 7 pro?

• 0
Posted

toppie het is gelukt Tnx,

Maar nog 1 klein vraagje kan ik dit ook ergens neergezet worden dat de automatische tekst niet geprint wordt maar de tekst die je er enventueel wel in kan vullen wel uitgeprint wordt?

Maar je heb me al een heel eind geholpen hoor.

• 0
Posted
Dat kan nog eenvoudiger denk ik :

Plaats dat veld op de layout maar zorg er voor dat de volledige inhoud geselecteerd wordt.

Pas de auto-enter toe, en je hebt wat je moet hebben.

Door de volledige inhoud te selecteren wist het eerste karakter dat je ingeeft de volledige tekst.

Laat je daarna eventueel het veld leeg, komt via de autoenter de standaard tekst terug.

Eenvoud is het kenmerk van het ware!

Goed gevonden, Rony.

rmw

• 0
Posted
Maar nog 1 klein vraagje kan ik dit ook ergens neergezet worden dat de automatische tekst niet geprint wordt maar de tekst die je er enventueel wel in kan vullen wel uitgeprint wordt?

Dat zou je kunnen doen door met de/een Printknop/script naar een zo goed als gelijkaardige layout te gaan, op die auto-enters na, en daarvan te printen :wink:

Ik weet niet of er nog andere mogelijkheden zijn...

• 0
Posted

Kan je door 2 velden op elkaar te plaatsen,onderste veld toont de data via autoenter van Rony maar staat in Opmaak Verschuiving/afdrukken op niet afdrukken.Bovenste veld is het actieve Veld,zodra dit data bevat is het onderste natuurlijk leeg.

• 0
Posted

2de mogelijkheid is misschien nog wat eenvoudiger voor je en werkt met 1 enkel veld,indien je script voordat je print kan je via textcolor(RGB) de penkleur van het veld hetzelfde instellen als de achtergrondkleur.Sla originele kleur op in een globaal veld en herstel deze nadien Denk aan foutafhandeling indien achtergrond kan wisselen.

• 0
Posted

Toppie al die reactie.

maar nog een vraag bij de rekeningen moeten de bedragen met , in gevuld worden maar kan dat ook zo dat je de punt van het nummeriektoetsenbord kan gebruiken? want als je die nu gebruikt krijg je een duizendtal.

en de printer aanvoer kan je die ook appart instellen dat de ene brief uit de printer komt en de andere uit een andere printer zonder dat zelf elke keer te doen? (of bij een printer de 1ste brief uit lade 1 en de 2de soort brief uit lade 2)

Hoop niet dat ik een zeikerd ben maar ja iedereen moet alles leren he. :D

• 0
Posted
je de punt van het nummeriektoetsenbord kan gebruiken

Is al eens aangehaald op het forum;als je in Windows omgeving werkt stel je toetsenbord in op Belgisch komma.Je kan ook via een Microsoft hulpprogrammaatje toetsen instellen.

Je printerinstellingen kan je in een print script opslaan.

• 0
Posted

Die printer instellingen heb ik geprobeerd met een script maar ik moet nog steeds zelf de goede printer aanwijzen wat doe ik dan verkeerd :?

Heb het nu zel gevonden, maar mijn hele indeling van mijn toetsenbord is dat anders en dat is iets wat ik niet kan gebruiken. Iemand daar ook een oplossing voor? Heb mijn instelling namelijk op nederlands staan

• 0
Posted
Heb het nu zel gevonden, maar mijn hele indeling van mijn toetsenbord is dat anders en dat is iets wat ik niet kan gebruiken. Iemand daar ook een oplossing voor? Heb mijn instelling namelijk op nederlands staan

Ik dacht dat er per taal in WIndows zelf een keuze was, enkel en alleen voor die punt of komma. Bij mijn Belgisch heb ik dat toch ooit gezien en ingesteld, maar ik vind het niet op 1, 2, 3 terug om het uit te leggen.

En verder zijn er idd genoeg van dat soort programmaatjes.

• 0
Posted

Heb het zelf opgelost met een programmatje wat je bij microsoft zelf kan downloaden en je eigen toetsenbord kan maken dus is het nu gelukt. Wel heel erg bedankt voor de reactie's

Maar eigenlijk heb ik nog een vraag. over de statusbalk. Bij mij heb je een beginscherm dat je kan kiezen wat voor rekeningen je wil maken hoe haal ik daar standaard de statusbalk weg? en bij elke rekeningn die ik open wil ik hem ook weg hebben maar dat zijn allemaal aparte bestanden kan dit? Heb gezocht op het forum maar kon niks vinden.

Oja nog 1 ding in het veld van de bedragen vul je zeg maar iets in en komt er achter dat je het verkeerd gedaan heb kan je het dan ook zo instellen dat als je alleen op het veld ga staan en weer iets nieuws intikt dat je dan alleen dat nieuwe gelijk te zien krijg, want nu als je iets ingvult heb en dat wil verbeteren moet je het hele bedrag selecteren of delete voordat je het neer kan zetten. Kan iemand mij hierbij helpen :?: