Jump to content
  • 0

Op PC gedeelde FM5 files opeens niet beschikbaar op MacOS 9

moriz

Question

Posted

Ik breek mijn hoofd over dit probleem: Een door mij in FM5 gemaakte oplossing heeft jarenlang gedraaid op een W2K webserver. De Clients waren overwegend FM5 op MacOS9.

Nu moest de webserver eruit en heb ik dezelfde FM5 op PC geïnstalleerd op een andere W2K machine (geen server, maar via ADSL gehost). De files bleven ongewijzigd en FM werd geïnstalleerd vanaf dezelfde CD met hetzelfde serienummer.

Opeens kan ik geen verbinding meer laten maken door de MacOS9 clients. Op dezelfde lokatie lukt het me wel met MacOS X (en FM6) verbinding te maken. De MacOS9 machines zien de files wel in de browser als ik IWP inschakel...

Maar technisch gezien lijkt me dat er niks is veranderd... Alle software op alle machines is hetzelfde gebleven en toch kan op MacOS9 opeens de nieuwe Host niet gevonden worden...

Iemand enig idee?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Staat AppleTalk for NT aan?

Dat zou de meest voor de hand liggende verklaring zijn waarom OSX wel en OS9 niet kan connecteren. OSX kan zijn ding doen via TCP/IP, OS9 niet.

Geen idee meer hoe die service op NT juist heet. Mijn NT dagen zijn iets te lang voorbij, vrees ik ;-)