Jump to content
  • 0

database reporter chrashed

tibss

Question

Posted

Wij zijn overgestapt van fm 5.5 naar 8.

Natuurlijk moet een aantal zaken worden aangepast.

Een hulp daarbij is de database reporter.

Helaas loopt deze vast.

Heeft iemand ook al vastlopers of is dit een gevolg van mijn overstap van 5.5 naar 8?

Tibss

(* Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat met name de tabs en de script parameters veel snelheidswinst en besparingen opleveren, grandioos) *)

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted (edited)

Ik bouw compleet nieuw in FM8 Windows.

Er zit ondertussen al een redelijke applicatie in.

Met de Database Reporter heb ik tot nu toe geeen problemen gehad.

Diverse (kleine) andere vastlopers gehad:

a. Bij het open hebben staan van de Filemaker Help, op één of andere wijze is de geopende Help gerelateerd aan Filemaker, bij het afsluiten van Filemaker wordt tevens de Help afgesloten.

Maar de Help liep al 3 keer vast, Filemaker daarmee ook...

b. Tijdens de opbouw van een groot scherm met veel berekeningen heb ik voortijdig al op Ctrl-L (ga naar layout modus) geklikt, met als resultaat dat direct nadat hij klaar was met berekenen hij ook vast liep...

(is mij 2 keer overkomen)

c. Printvoorbeeld, bij het schuiven naar de laatste bladzijde had hij wel een flinke berekening uit te voeren, maar als hij dan meer dan een half uur over bladzijde 341 doet...

Bij de frisse nieuwe start heeft zich dit niet meer voorgedaan.

Op pagina 341 viel niets bijzonders te ontdekken.

d. Een loop over meer dan 1000 records met een bewerking er in, één keer gehad dat hij bleef steken. Ook hier weer na een nieuwe start feilloos werkend...

Maar verder ben ik zeer te spreken over FM8, 't is bijzonder fraai om er mee te mogen werken (nog even en ik praat met mijn kinderen in Scripttaal ipv Nederlands...)

Edited by Guest
  • 0
Posted
Wij zijn overgestapt van fm 5.5 naar 8.

Natuurlijk moet een aantal zaken worden aangepast.

Een hulp daarbij is de database reporter.

Helaas loopt deze vast.

Heeft iemand ook al vastlopers of is dit een gevolg van mijn overstap van 5.5 naar 8?

Ik had dat ook, maar ik heb gemerkt, dat het schijnbaar is. Uiteindelijk wordt het werk geklaard.

Het is bij mij dan zelfs zo, dat FileMaker Advanced volgens het systeem (Tiger) vastgelopen is (Programma reageert niet; verschijnt als rood in het venster 'Forceer stop'), maar als je wacht, dan is na enige tijd het rapport gemaakt, en dan draait FMA ook weer OK.

Dit heb ik nog niet eerder gezien onder Mac OS X.

• 0
Posted
Ik had dat ook, maar ik heb gemerkt, dat het schijnbaar is. Uiteindelijk wordt het werk geklaard.

Het is bij mij dan zelfs zo, dat FileMaker Advanced volgens het systeem (Tiger) vastgelopen is (Programma reageert niet; verschijnt als rood in het venster 'Forceer stop'), maar als je wacht, dan is na enige tijd het rapport gemaakt, en dan draait FMA ook weer OK.

Dit heb ik nog niet eerder gezien onder Mac OS X.

Onder Windows XP gebeurt net hetzelfde: XP signaleert dat het programma niet meer "responding" is, dus vastgelopen, maar geduld wordt beloond en het programma blijft werken. Je krijgt de indruk dat het zo druk met zichzelf bezig is, dat het geen tijd heeft om te communiceren met het OS, zoals een piloot die zijn noodlanding voorbereidt en dus geen tijd heeft om te antwoorden op de verkeerstoren...

• 0
Posted

Op mijn powerbook (now ja power), 667 MHz, 512 MB, na een uur waarbij FM 80-90% cpu tijd krijgt, heb ik fm maar gestopt. In de procesviewer blijft het aantal threads voor FM op 7 staan.

We praten niet over een ingewikkelde database overigens

Duurt het proces nog langer dan een uur, of heb ik echt een vastloper.

Laten wij eerst de applicatie maar eens handmatig optimaliseren voordat ik weer een reporter gebruik

Tibss

• 0
Posted

Bij alle vastlopers die ik met FM8 Windows heb gehad (uitgezonderd de Database Reporter, nog geen problemen mee gehad) was bij mij de processor 100% actief.

In het gunstigste geval heb ik een keer een half uur gewacht en het programma afgebroken.

Om daarna weer op te starten en fluitend zijn werk te laten doen...