Jump to content
  • 0

lookup portaal

nono

Question

Posted

Hoi,

Ik zit al een paar dagen met een probleem te worstelen. Ik heb volgende tabellen:

1. opdrachten (hierin zitten alle opdrachten vermeld)

2. offerte (hierin bevindt zich een portaal naar de tabel opdrachten)

3. project (hierin zit ook de portaal naar de tabel opdrachten)

4. faktuur (hierin zit ook de portaal naar de tabel opdrachten)

Nu komt het probleem. De inhoud bij offerte en faktuur van de portaal mogen indentiek zijn. Maar als ik op de button klik "Maak faktuur aan" bij project dan zou FM alle velden moeten kopiëren in de faktuur layout zonder dat deze achteraf nog worden gewijzigd als ik een item aan het project toevoeg. Heb al alle mogelijke manieren via een loopup geprobeerd maar echter zonder succes.

Is er iemand die me hierbij kan verderhelpen?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dit is op te lossen via je primary keys.Zorg ervoor dat de relaties naar opdrachten een eigen sleutel krijgen.Als je dan fakturen wil hebben van bepaalde opdrachten ,stel je de faktuur key van deze opdrachten in.

snel schema Opdr1 --> Project1 via key ProjectId

Opdr2 --> Project 2

Opdr1 --> Faktuur 2 via key FakId

Portalen tonen dan enkel de gewensde data.

• 0
Posted

Ik ben vrij nieuw bij programmeren in FM maar ik leer stilaan bij. Om het makkelijk te maken zal ik de file even uploaden, da's makkelijker. Je opmerkingen zijn steeds welkom. Het probleem ligt dus momenteel bij de linking van projecten naar de faktuur. Alvast bedankt voor jullie hulp.