Jump to content
  • 0

nederladstalige handleiding

Administrator

Question

Posted

Hallo,

Ik heb in het week-end de nederlandstalige probeerversie van filemaker gedownload.Maar op internet vind ik enkel een engelstalige handleiding.

Weet iemand waar ik de nederlandstalige kan vinden?

Als deze niet te vinden is op internet,wordt deze dan bijgeleverd bij aankoop van filemaker nederlands? Of is de handleiding altijd engelstalig?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

achaos

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De Nederlandstalige handleiding wordt bijgeleverd.

Voor versie 3 - al een tijd geleden - stond op de doos "Nedarlands".

Dat zei al veel over het niveau van de vertaling.

De grote FileMaker community spreekt Engels en gebruikt een Engelse versie. Ik zou dat ook doen. Je kan dan met de anderen praten over FileMaker en je zal geen last hebben van het hybried taalgebruik: bepaalde functie-namen worden vertaald, andere blijven in het Engels. Bovendien is Engels de native computer language en beschikt die taal over alle nodige termen. Dat is niet het geval voor het Nederlands. Ik heb ooit gehoord op een helpdesk voor Windows (Nederlandstalig) hoe in de menu-optie "formatteren" een vijftal termen door elkaar gebruikt werden, wat tot complete verwarring leidde bij nieuwe gebruikers (schijf, disk, diskette, eenheid, station, en misschien nog een die ik vergeten ben).

Meer dan eens blijft de lijfspreuk hier van toepassing...