Bruno Posted September 26, 2005 Posted September 26, 2005 Zijn er al filemaker-makers die geexperimenteerd hebben om met de nieuwe $$variabelen toegangsprivileges te implementeren ? En zijn daar al vbn. van te vinden op het net ? Quote
0 Peter Wagemans Posted September 28, 2005 Posted September 28, 2005 Schitterende vraag - je belicht hier een prachtige toepassing van variabelen. Ik ga dit nu even niet testen, maar kan wel de volgende bedenking toevoegen: De privileges zullen dezelfde performance hebben als wanneer ze gedefinieerd zouden zijn met globals. Globals in privileges gebruiken is OK voor edit of delete privileges, maar als je het voor browse (blader) privileges gebruikt, gaat de performance echt wel naar beneden. Dat is ook logisch, omdat alles "op de vlieg" moet berekend worden (ik doe mijn best om NL te gebruiken). Het gebruik van variabelen is echter nog een stuk krachtiger, omdat je een aantal extra dingen zou kunnen doen: - als je het privilege definieert met een locale ("$") variabele, kan een record alleen gewijzigd worden als het vanuit een script gewijzigd wordt. - je kan de naam van de variabele samenstellen tijdens de evaluatie van het privilege, maar dit is echt wel vér gaan... - je hebt geen issues zoals met globals, die dingen worden zonder je het wil in je database weggeschreven, variabelen zijn weg na afsluiting. - je kan ze altijd tracen in je advanced applicatie, in welke layout (occurrence) je je ook bevindt. - ...? Quote
Question
Bruno
Zijn er al filemaker-makers die geexperimenteerd hebben om met de nieuwe $$variabelen toegangsprivileges te implementeren ?
En zijn daar al vbn. van te vinden op het net ?
1 answer to this question
Recommended Posts