Jump to content
  • 0

hoe een PDF object koppelen aan buttons?

valentyn

Question

Posted

Ik heb een PDF bestand in een fmp bestand gesleept vervolgens wil ik met buttons deze pdf kunnen laten scrollen,

maar ik weet niet precies hoe nu verder...

hoe kan ik ervoor zorgen dat de buttons gaan werken voor het object

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Welkom op het forum.

Je kan een PDF op 2 (of 3 op windows) manieren in je FileMaker bestand zetten.

1. als bestand importeren in een container veld, dan kan je het niet bekijken vanuit FileMaker.

2. als beeld importeren in een container veld, dan kan je alleen de eerste pagina bekijken. Als je het container veld groot genoeg maakt op je layout, kan je er met de window scroll bars doorlopen, en heb je geen buttons nodig. Een andere mogelijkheid bestaat niet (denk ik).

3. op windows: als OLE object, hier ga je vanuit FileMaker een externe referentie aanhouden, dus deze oplossing is niet erg transporteerbaar, je bereikt echter de Acrobat interface tot het document vanuit FileMaker.

• 0
Posted

het is de bedoeling dat het zichtbaar wordt in de fmp applicatie

dus methode 1 valt af.

methode 2 (ik ben echt een newby) maar hoe maak ik/wat is een containerveld hij laat idd de eerste pagina zien zo als ik het nu heb op deze manier.

maar het veld (weet niet of het een container veld is momenteel laat alleen een vergrootte of kleinere 1e pagina zien, dus zonder scrollbalken)

methode 3: OLE object transporteerbaar hoeft niet, het document komt op een vaste locatie te staan de acrobat interface in de fmp applicatie lijkt me geschikt.

hoe kan ik dit doen?

• 0
Posted

Peter kun je nog weer wat commentaar geven, ik kom er niet echt verder mee:

je zegt:'

je bereikt echter de Acrobat interface tot het document vanuit FileMaker.'

maar ik krijg dit niet bewerkstelligd.

:S

• 0
Posted

Maak een nieuw bestandje. Maak 1 veld, type container veld.

Klik met de rechtermuisknop in het veld, en kies "insert object". Je krijgt nu een dialoogje waar je als objecttype "Adobe Acrobat Document" kiest.

Dan kies je een PDF document op je harde schijf.

Het PDF document opent zich nu in je reader.

Je kan het document altijd weer opvragen door te dubbel klikken op het container veld.

Acrobat wenst een nieuw window te openen, maar met bijvoorbeeld een Excel document krijg je een soort van inline interface terwijl je in FileMaker blijft.