Jump to content
  • 0

Statusbalk weg hoe?

Linda28

Question

Posted

Bij mij heb je een beginscherm dat je kan kiezen wat voor rekeningen je wil maken hoe haal ik daar standaard de statusbalk weg? Dat elke keer als je erin gaat de balk altijd weg is? Op dat voorblad van de rekeningen staan allemaal koppelingen naar apparte bestanden daar zou ik ze ook graag weg willen hebben als dat kan. Weet wel dat je een script voor is maar hoe gebruik ik die.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De toolbars kan je scriptmatig beheersen, de status bar is een instelling van op applicatieniveau, die je alleen (als je geen geavanceerde externe manipulatie van de filemaker voorkeuren file doet) manueel in de applicatievoorkeuren kan uitschakelen.

Als die balk echt weg moet, overweeg dan FileMaker Advanced 8, daarmee kan je kiosk toepassing bouwen, waarbij je zelfs de menu balk doet verdwijnen.

• 0
Posted

Oke dat je het met een script moest doen snapte ik wel maar ik snap niet hoe ik het dan voor elkaar gekregen heb bij een dat de balk niet te voor schijn komt als je die opent en ik nergens neergezet heb dat hij weg moest. Weet iemand hoe dat dan kan als ik dat weet kan ik het dan ook bij de rest doen neem ik aan.

• 0
Posted

Weet het al hoe dat kan als je voor het eerst de layout maakt hem de eerste keer sluit moet je de stutusbalk al weg doen dan blijft hij weg als je hm weer opstart. Maar wel bedankt voor het antwoord.