valentyn Posted September 28, 2005 Posted September 28, 2005 is het mogelijk om een website te tonen in de applicatie? (soort internet explorer effect?) dus de bedoeling is dat niet i.e. wordt opgestart, maar dat de website inhoudt wel zichtbaar wordt. Het gaat om pure html en/of php tekst van een vaste locatie. bijvoorbeeld google.nl Quote
0 SuperWimmie Posted September 28, 2005 Posted September 28, 2005 Hhhhmmm, datzelfde heb ik met het tonen van plaatjes die op internet opgeslagen liggen... Dus de URL in een tekstveld, waarbij de container via internet het plaatje ophaalt... Iemand enig idee? Quote
0 SuperWimmie Posted September 28, 2005 Posted September 28, 2005 Ahum, sorry voor mijn snelle reactie, maar mijn vraag werkt in elk geval als ik rechtstreeks in een containerveld Insert Picture kies en de URL van de foto in tik Quote
0 Bonte Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 is het mogelijk om een website te tonen in de applicatie?(soort internet explorer effect?) dus de bedoeling is dat niet i.e. wordt opgestart, maar dat de website inhoudt wel zichtbaar wordt. Het gaat om pure html en/of php tekst van een vaste locatie. bijvoorbeeld google.nl Ik heb het nog niet allemaal uitgeprobeerd hoor maar als je een FM runtime maakt in de kiosk modus en je opent een webpagina dan is die ook in kiosk modus wat het redelijk overzichtelijk maakt. Op die webpagina kun je werken met een frame en zo bovenaan knoppen naar FM opnemen. Ik weet niet of links in een browser een FM bestand kunnen naar voor brengen maar ik dacht van wel. Quote
0 SuperWimmie Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Ahum, sorry voor mijn snelle reactie, maar mijn vraag werkt in elk geval als ik rechtstreeks in een containerveld Insert Picture kies en de URL van de foto in tik Handig om te weten dat foto's vanaf internet niet geupdated worden! De foto wordt (indien instelling Reference) vanaf het internet in de tempmap geplaatst en krijgt daarmee een eigen ID. Zodra de foto op internet wordt aangepast, is de eigen ID in de temp niet automatisch te updaten. (en wat dan bij multi-user waarbij elk werkstation een eigen temp bezit...) De gedachte van het internet wordt dus niet ondersteund. De URL van de foto in een tekstveld plaatsen, vervolgens de internetbrowser openen met de internet foto daarin blijkt dan nog niet zo'n gekke optie te zijn. Quote
0 Bonte Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Het lukt me niet, je kunt toch geen url intypen als je insert field doet? Kun je er dan ook mee scripten, im- en exporteren? Ik heb het geprobeerd in dev 6 en de demo van 8. Quote
0 SuperWimmie Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Let op: WinXP en FM8! Ik pak een containerveld, klik met de op één na middelste toets aan de rechterzijde (heb je natuurlijk niet op een MAC ), kies Insert Picture, de verkenner komt in beeld, Store only a reference to the file, en daarbij tik ik dus de volledige URL van een JPG plaatje. En zowaar, hij laadt hem binnen! Het plaatje staat in werkelijkheid op de volgende plek: C:/Documents and Settings/windowsuser/Local Settings/Temporary Internet Files/Content.IE5/WLUJ41IN/jpgfoto[1].jpg Oftewel: deze foto is op een ander werkstation niet te vinden... Je moet het even weten, FM8 doet het feitelijk wel op een logische wijze maar gebruikers valt dit lastig uit te leggen. Via een ingevuld tekstveld kan je ook het resultaat in een Container laten zien middels imagewin:/bestandspad/foto.jpg (let op de voorwaartse slashes) Het commando: imagewin:/http://www.eenvoudigg.nl/afbeeldingenextern/BrouwerMetNieuweCabine.jpg werkt helaas niet, dus rechtstreeks uit een internetdomein valt het niet te laden. Geldt tevens voor FTP, werkt ook niet. Quote
0 Bonte Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 Over die rechter klik zal ik maar niet beginnen. Het is dus een puur windows iets en niet exporteerbaar Jammer dat er niet naar de url zelf gelinkt wordt. Hetgeen waar ik over zit te dromen is een link kunnen opnemen, exporteren en de gebruiker laad dan de foto's van de site door het bestand te importeren. Ter info, records importeren vanuit een XML bestand die op internet staat lukt wel, heb ik al goed kunnen gebruiken. Quote
0 valentyn Posted October 3, 2005 Author Posted October 3, 2005 maar het komt er dus op neer dat een pagina van het Internet niet te tonen is via een FMP applicatie? Quote
0 krod Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 Zonder antwoord te bieden op mogelijkheid internetbrowser zelf in beeld te krijgen binnen een containerveld van filemaker toch volgende opmerking (die jullie waarschijnlijk al te goed kennen. Ik gebruik tegenwoordig dikwijls gewoon en URL adres in een tekstveld van filemaker (gewoon tussen andere tekst in) die ik laat beginnen met file:// dus bijvoorbeeld file://www.belgacom.be/abonnement : als ik nu dit adres selecteer (blauw) en rechtsklik, dan staat in menu: openen file://www.belgacom.be/abonnement ik klik hierop en verkenner gaat open met dit venster. Quote
0 krod Posted October 8, 2005 Posted October 8, 2005 sorry, urladres in tekst moet zijn: http://www.belgacom.be/abonnement Quote
Question
valentyn
is het mogelijk om een website te tonen in de applicatie?
(soort internet explorer effect?)
dus de bedoeling is dat niet i.e. wordt opgestart, maar dat de website inhoudt wel zichtbaar wordt.
Het gaat om pure html en/of php tekst van een vaste locatie.
bijvoorbeeld google.nl
10 answers to this question
Recommended Posts