Jump to content
  • 0

Filemaker zelfdenkend of zelfgokkend????

Muppet

Question

Posted

Dames en heren gebruikers

wie kent het volgende probleem, maar veel belangrijker: de oplossing?!?!

Heb 1 file, 2 tabellen onder FM7/8.

tabel 1 heeft 4 willekeurige velden

tabel 2 heeft 8 willekeurige velden

a) Ik wil data importeren van tabel 1 naar tabel 2

b) maak scriptje aan met importscript stap en schuif de velden 'op z'n plek' zodat ik een custom import order krijg.

c) Ik maak nu nieuwe velden aan in tabel 1

Als ik nu kijk naar mijn import scriptstap, dan heeft FM zelf bedacht dat de nieuwe velden tegenover reeds bestaande velden van tabel 2 worden geplaatst!

HELP!!!!! Ik kan me voorstellen dat dit gewenst is voor importcommando's obv. matching names, maar dit slaat nergens op...

Wie kan mij helpen? Op deze manier kan ik namelijk dagelijks mijn imports gaan controleren als ik weer velden heb bijgeprogrammeerd....

Thnkx

13 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Volgens mij hebben ze jou dan een extra knop gegeven in FM7...

Ik kan 'slechts' aangeven vanuit welk bestand (in dit geval zichzelf) en welke velden vanuit tabel x naar tabel y geimporteerd moeten worden.

Ik zou dus inderdaad verwachten dat FM de volgorde bewaard en niet zomaar zelf dingen toe gaat voegen.

Ter illustratie zie bijgesloten file.

a) bekijk importscriptje (let goed op de velden welke geimporteerd worden

b) maak velden aan in tabel B

c) bekijk wederom het importscriptje

Alvast bedankt

import.fp7

• 0
Posted

Inderdaad niet correct gedrag van Fm,in 6 deed zich dit fenomeen niet voor.Misschien kan je beter data pushen van 1 tabel naar de andere.Heb hier wat gespeeld met de tabellen maar Fm blijft steeds een link leggen naar een nieuw aangemaakt veld. :evil:

• 0
Posted

Een andere oplossing bedenkt Filemaker als je velden verwijdert:

hij houdt de schijn op wel te importeren, maar niets van dat alles...

Het voortgangsbalkje verschijnt wel, maar geen resultaat.

Velden zijn verschoven, ik kreeg een overdrachtskeuze "Target cannot receive data".

• 0
Posted

Het beste wat je volgens mij kunt doen is importeervolgorde instellen volgens 'matching names'.

Vervolgens de veldnamen niet meer wijzigen. Toevoegen of verwijderen is geen probleem.

En natuurlijk importeervolgorde bewaren ('specify import order' aanvinken in de scriptstap)

• 0
Posted

Ik kom er helaas achter dat FM 8 op het gebied van Importeren niet helemaal stabiel is....

Ik merk regelmatig dat hier en daar gegevens NIET worden meegenomen, in willekeurige records.

Zodra er een Lookup functie op een numeriek veld ligt, en er wordt geimporteerd, dan zal de waarde "af en toe" niet worden geimporteerd als hij niet gelijk is aan de waarde volgens de Lookup die op datzelfde veld aanwezig is....

Bij hoeveelheden en bedragen ontbreekt regelmatig de aansluiting met de oude gegevens uit versie 6. Van 6 geconverteerd naar 8 gaat het goed, zodra de gegevens uit de geconverteerde versie 8 naar de nieuwe versie 8 wordt overgeplaatst, gaat die importslag niet helemaal goed...

Wat ik ook doe, ik merk dat steeds andere records hier en daar niet volledig zijn...

• 0
Posted
Van 6 geconverteerd naar 8 gaat het goed, zodra de gegevens uit de geconverteerde versie 8 naar de nieuwe versie 8 wordt overgeplaatst, gaat die importslag niet helemaal goed...

En als je uit de geconverteerde versie de gegevens eerst naar een nieuwe FM8 exporteert en dan in de nieuwe FM8 importeert?

Ben wel erg benieuwd, want ik heb ook zo'n conversie op stapel staan.

rmw