Jump to content
  • 0

mail versturen vanaf IWP

wilmar

Question

Posted

Hallo,

Via Filmaker Server advanced heb ik een database "melding" draaien met Instant Web Publishing. Klanten kunnen dan via het internet hun probleemmeldingen bij ons kwijt. Als er dan een nieuwe melding gedaan wordt moet er een e-mail verstuurd worden, zodat we weten dat er weer werk aan de winkel is. Alleen dit mail versturen wil maar niet lukken. :(

Ik heb een filemaker script gemaakt dat controlleert of er nog nieuwe records zijn aangemaakt. Als dit het geval is moet er een e-mail verstuurd worden. Vervolgens heb ik geprobeerd dit script met een vbscript en "scheduled tasks" om de 10 minuten aan te roepen, maar ik krijg dit niet voor elkaar. Het lukt me wel om een script aan te roepen van Filemaker pro. Maar als dit gehost wordt door Filemaker server, weet ik het echt niet meer. :oops:

Kan iemand mij helpen met dit vbscript? Of heeft iemand een andere oplossing? Alvast bedankt!!

Groet,

Wilmar

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

FileMaker Server ondersteunt geen mail functies vanuit IWP, en plug-ins doen het ook niet.

myFMbutler heeft een product "AutoSender" http://www.myfmbutler.com/fmbutler_cdml/fmpro?-db=fmbutler_website.fp5&-lay=web&-format=index.cdml&-token.1=1&rectype=3&_pk_id=234&-find dat volgens mij doet wat je nodig hebt. Prijzig, maar het is dezelfde licentie voor 1 als voor 1000 gebruikers. En het doet volgens mij wat jij nodig hebt.

De benadering is simpel. AutoSender is een achtergrond applicatie die op geregelde tijdstippen contact opneemt met de FileMaker Advanced Server (via ODBC/JDBC). Jij moet alleen zorgen dat er bepaalde records zijn, AutoSender doet de rest.

• 0
Posted

Je kan eventueel Auto It gebruiken,dat is gratis en kan je op de achtergrond laten lopen in een loop die op x aantal minuten je commandos gaat uitvoeren.

• 0
Posted

Indien Custom Web Publishing een optie is: FileMaker heeft 3 send_email() XSLT extension functions waarmee je vanuit je XSLT-stylesheet e-mails kan sturen.

Uit de FMSA CWP Guide:

fmxslt:send_email(String smtpFields, String body)

boolean

Sends a plain text email message of any length from the Web Publishing Engine using the Web Publishing Engine’s default text encoding for email messages

fmxslt:send_email(String smtpFields, String body, String encoding)

boolean

Sends a plain text email message of any length using one of the following text encodings: US-ASCII, ISO-8859-1, ISO-8859-15, ISO-2022-JP, Shift_JIS, UTF-8. For information on these encodings.

fmxslt:send_email(String smtpFields, String xsltFile, Node xml, boolean includeImages)

boolean

Sends an HTML-based email message using the encoding that is specified by encoding attribute of the element in the stylesheet. If the encoding attribute is not included in the element, the Web Publishing Engine’s default text encoding for email messages is used.en q

mvg Jeroen

• 0
Posted

vorige week heb ik bij een klant een mechanisme in mekaar gestoken zodat Instant Web Publishing een extern browser window opent, dat iets doet wat niet in IWP kan, en vervolgens terug sluit.

Mits wat javascript kan je een aantal dingen gebruiken:

- xslt (zoals Jeroen terecht opmerkt)

- een request naar een gewone client filemaker (daar kan je dan weer plug-ins en Auto-It en zo van alles gaan gebruiken)

- PHP, Python, ASP,... whatever

• 0
Posted

Ik heb het met Auto-it opgelost. Verdomd handig tooltje. Ik denk dat ik daar nog veel plezier van ga hebben :D , en dan niet alleen voor FileMaker.