Jump to content
  • 0

eenmalig een artikel op een order vermelden

rve

Question

Posted

Stel ik heb de volgende drie tabellen: order, orderregel en artikelen.

Op het orderformulier heb ik een portaal waarin ik de benodigde artikelen voor die order kan selecteren. Ik kan hierbij enkel kiezen uit de artikelen die in de artikelendatabase staan.

Nu is het probleem dat er soms artikelen op de order moeten komen staan die niet in de artikelentabel voorkomen. Deze specifieke artikelen hebben namelijk maar een kort bestaansrecht en het is niet te doen om deze allemaal in de artikelentabel te zetten.

Ik heb met dit systeem niet de mogelijkheid om die artikelen toe te voegen aan de order. Ik heb al gezocht naar enkele oplossingen maar helaas geen passende oplossing kunnen vinden tot op heden.

Het artikel hoeft geen artikelnummer te krijgen. Het is de bedoeling dat handmatig de omschrijving en prijs ingevoerd wordt.

Ik kan bijvoorbeeld wel een artikelnummer aanmaken met 999 diversen.

Het 999 artikel kan ik dan aanroepen en de omschrijving veranderen + prijs invoeren. Ik zou dan wat velden in orderregel kunnen toevoegen zodat die de gegevens uiteindelijk vastzet op de order en op die manier mijn historie blijft bestaan en het artikel 999 "diversen" opnieuw gewijzigd kan worden.

Heeft er iemand voor mij een tip of oplossing hoe de artikelen die niet uit het artikelbestand komen toch op een order gezet kunnen worden.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik vermoed dat je de artikelnamen als gerelateerde calculatie opslaat in het regelbestand.Maak er een tekstveld van met auto invoer.Dan kan je de naam divers veranderen in whatever en blijft die aangepaste naam in het lineitem opgeslagen

• 0
Posted

Dat kan veel simpeler :

Ik ga er van uit dat er een portaal op je order gerelateerd is aan je orderregels. Dan kan je eenvoudig artikels bij ingeven indien de relatie van het portaal dat toelaat. (automatisch aanmaken records toegestaan)

• 0
Posted
Dat kan veel simpeler :

Ik ga er van uit dat er een portaal op je order gerelateerd is aan je orderregels. Dan kan je eenvoudig artikels bij ingeven indien de relatie van het portaal dat toelaat. (automatisch aanmaken records toegestaan)

Dat klopt. Maar als ik dan artikelen invoer dan komen deze in de artikeldatabase te staan en dat is niet de bedoeling. Deze artikelen verouderen namelijk ontzettend vlug. De artikelen die eenmalig ingevoerd worden mogen alleen zichtbaar zijn op de desbetreffende order.

Ik vermoed dat je de artikelnamen als gerelateerde calculatie opslaat in het regelbestand.Maak er een tekstveld van met auto invoer.Dan kan je de naam divers veranderen in whatever en blijft die aangepaste naam in het lineitem opgeslagen

Ok dat klinkt aannemelijk. Dan zat ik dus toch in de goede richting te denken. Ik had het vermoedden dat het misschien wat simpeler was.

Bedankt voor de snelle reacties....

• 0
Posted
Dat kan veel simpeler :

Dat klopt. Maar als ik dan artikelen invoer dan komen deze in de artikeldatabase te staan en dat is niet de bedoeling. Deze artikelen verouderen namelijk ontzettend vlug. De artikelen die eenmalig ingevoerd worden mogen alleen zichtbaar zijn op de desbetreffende order.

Dat kan niet. Dan heb je het portaal van je artikeldatabank op je layout staan. Of je opbouw is helemaal verkeerd.

• 0
Posted

Klopt Rony, ik had in mijn enthousiasme te veel vinkjes gezet. Hierdoor kwam die ook in de artikelendatabase te staan.

In de tussentijd had ik zelf al een oplossing gevonden die op het eerste gezicht best veel overeenkomsten heeft met die van jou!

In ieder geval hartstikke bedankt voor de ontzettend snelle hulp. Ik had niet verwacht dat de oplossing zo simpel zou liggen.

bijgevoegd de oplossing zoals ik die zojuist had gevonden....

artikelorder.rar