Ik gebruik zware rekenkundige acties in een grote applicatie.
Nu bezit ik een bestand met offerteregels en opdrachtregels (in dezelfde tabel), door middel van een (lege) opdrachtdatum wordt dit onderscheiden van elkaar.
Ik heb in versie 6 diverse rapporten gemaakt, waarbij ik een globale variabele gebruik om alle totaaltellingen
a. met alleen offerteregels
b. met alleen opdrachtregels
c. met beide regels
tot de juiste uitkomst te laten leiden.
In versie 6 werkte dit perfect. In de afdrukscript kreeg de gebruiker de keuze, de globale variabele werd ingesteld, het schermvoorbeeld rekende alles netjes opnieuw uit en voila: de juiste uitkomsten werden gepresenteerd.
Maar in FM8 doet hij dat niet meer.....
Het eerste rapport gaat goed, hij berekent alles zoals dat via de dan geldende parameter moet zijn.
Maar zodra ik direct erachteraan een nieuw rapport op vraag, en de parameter verander, rekent hij helemaal NIETS opnieuw uit.
De oude waarden komen weer netjes in beeld.....
Oeps, is dit de prijs voor een hogere performance?
Heeft iemand een tip dat ik FM8 weer opnieuw kan laten rekenen?
(commit record heb ik al ingesteld staan voor alle mogelijke wijzigingen)
Question
SuperWimmie
FM8 Windows.
Ik gebruik zware rekenkundige acties in een grote applicatie.
Nu bezit ik een bestand met offerteregels en opdrachtregels (in dezelfde tabel), door middel van een (lege) opdrachtdatum wordt dit onderscheiden van elkaar.
Ik heb in versie 6 diverse rapporten gemaakt, waarbij ik een globale variabele gebruik om alle totaaltellingen
a. met alleen offerteregels
b. met alleen opdrachtregels
c. met beide regels
tot de juiste uitkomst te laten leiden.
In versie 6 werkte dit perfect. In de afdrukscript kreeg de gebruiker de keuze, de globale variabele werd ingesteld, het schermvoorbeeld rekende alles netjes opnieuw uit en voila: de juiste uitkomsten werden gepresenteerd.
Maar in FM8 doet hij dat niet meer.....
Het eerste rapport gaat goed, hij berekent alles zoals dat via de dan geldende parameter moet zijn.
Maar zodra ik direct erachteraan een nieuw rapport op vraag, en de parameter verander, rekent hij helemaal NIETS opnieuw uit.
De oude waarden komen weer netjes in beeld.....
Oeps, is dit de prijs voor een hogere performance?
Heeft iemand een tip dat ik FM8 weer opnieuw kan laten rekenen?
(commit record heb ik al ingesteld staan voor alle mogelijke wijzigingen)
10 answers to this question
Recommended Posts