bvanhooren Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Hallo, Ik heb een probleem met: Finding duplicate values using a self-join relationship Ik volg exact de instructies in de Help, maar het lukt niet om een calculatieveld te maken met de naam 'Check Duplicates'. De formule If(Counter = Find Duplicates::Counter, "Unique", "Duplicate") geeft telkens de melding 'This field cannot be found'. Wat doe ik in vredesnaam fout? Groeten, Bart Quote
0 RON7 Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 Je hebt een veld waarnaar je in de formule naar verwijst niet aangemaakt. Makkelijk is ook een zoekopdracht met het "!" teken,geeft alle duplicaten van een bepaald veld in de zoekopdracht weer Quote
0 bvanhooren Posted October 4, 2005 Author Posted October 4, 2005 Ja, maar waar ga ik fout? De help zegt het volgende: Define two fields: Counter, a text field with an auto-entered serial number (accept the default values for Next and Increment by ). Check Duplicates, a calculation field with a text result, with the formula If(Counter = Find Duplicates::Counter, "Unique", "Duplicate") Bij 'define fields' maak ik dus een calculatieveld aan veld aan met bovenstaande naam, vervolgens neem ik bovenstaande formule over, maar kom dan dus niet verder! Quote
0 Rony Rabijns Posted October 4, 2005 Posted October 4, 2005 "find duplicates::counter" wil zeggen dat je een gerelateerd veld in je berekening hebt zitten. Ik ga er van uit dat je de relatie FIND DUPLICATES niet gemaakt hebt. Klopt ? Quote
0 bvanhooren Posted October 4, 2005 Author Posted October 4, 2005 Ik heb een 'self-join relationship' met de naam 'Find Duplicates' gemaakt. Bij 'match data from...': én bij 'With data from...': heb ik het unieke veld aangeklikt welke door de database vergeleken moeten worden. Quote
0 Rony Rabijns Posted October 5, 2005 Posted October 5, 2005 Afhankelijk van de taalversie moeten komma's puntkomma's zijn als scheiding tussen de parameters in een IF(). Quote
0 bvanhooren Posted October 5, 2005 Author Posted October 5, 2005 Hartstikke bedankt! Heb de komma's vervangen dooor punt komma's en voila! Quote
Question
bvanhooren
Hallo,
Ik heb een probleem met:
Finding duplicate values using a self-join relationship
Ik volg exact de instructies in de Help, maar het lukt niet om een calculatieveld te maken met de naam 'Check Duplicates'.
De formule If(Counter = Find Duplicates::Counter, "Unique", "Duplicate")
geeft telkens de melding 'This field cannot be found'.
Wat doe ik in vredesnaam fout?
Groeten, Bart
6 answers to this question
Recommended Posts