Jump to content
  • 0

Error codes tonen

Stardust

Question

Posted

De laatste tijd zit ik nogal wat te knoeien met error code script stappen in Filemaker v6.04 onder Windows XP.

Via de hulp vind je een lijst met al de error codes (hoewel ik vermoed dat dit nog niet de volledige lijst is).

Voor elke errorcode wordt de informatie getoond in dit overzicht. Helaas is het niet altijd duidelijk om te weten welke fout er juist gebeurd is, laat staan de error code.

Daarom zou ik graag de error codes weten door ze op te vangen in een veldje maar ik vind helaas geen manier om dit te doen.

Is dit uberhaupt wel mogelijk en zo ja, u raadt het nooit, hoe ????

Alvast met mijn welgemeende dank bij voorbaat,

Danny

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

En daar koppel je een databank aan met alle omschrijvingen,zo kan je ook de tekst tonen van de Errorcode.En dat mag natuurlijk hier gepost worden :D

• 0
Posted

... of je maakt die even snel zelf.

Vanuit de help in FM copieer je de nummers en de tekst.

Plak dit in een leeg Word document en bewaar dit als tekst (*.txt).

Nieuw database in FM, 2 velden, ErrorCode en ErrorText.

Import Records - Tab-Separated Text Files

en je hebt alle codes netjes in een FM bestandje.

Het is nu voldoende om je relaties te leggen.

Dat bestandje kun je uitbreiden met iedere code die je tegenkomt, zowel op FM gebied en anderen.

Handig om als centrale opzoekplaats te gebruiken.

En als je eentje wil die wat meer weergeeft dan enkel FM codes, laat iets weten.

Als project heeft een studentinneke een dbtje gemaakt met codes.

• 0
Posted
:D Dat is wat ik bedoelde,is idd snel gemaakt Jean,maar nog niet hier gepost geloof ik :D

Nope, omdat het deel uitmaakt van een totaal systeem.

Het werkt met een 'vlottend' scherm met de code, de bijhorende uitleg en eventueel wat te doen om 'het op te lossen'.

Om het ding te posten moet ik wel wat 'aanpassingswerk' doen om het min of meer zelfstandig te laten werken. En omdat het in het engels/spaans is, dus moet ook de spaanse module eruit....

En als er geen vraag naar is..... :wink:

• 0
Posted

Danny zal niet veel hebben aan een FM 7 bestand....

Heb wat kuiswerk moeten doen om het bestandje uit een volledige toepassing te halen.

De FM codes zitten er nog in, samen met de Lasso codes.

Bijna al de codes voor Windows groter dan 3000 zijn eruit en ook alle extenties. Het was een combinatie van errorcodes en extenties...

Het bestand komt van 19000 records naar 1232 records om het te kunnen posten. Wie alle extenties ook wil hebben....dan is het na zippen nog 1.52 MB....

Door een relatie te leggen naar de code (errorNr) en het script RTN - ErrorMessage aan te roepen, zou je een 'vlottend' schermpje moeten krijgen met de code, samen met uitleg die je zelf kunt invullen.

Handig indien je een 'anderstalig' programma hebt en de uitleg in bv het nederlands wilt tonen.

Afhankelijk van wat je invult als knopwaarde zal het scherm verdwijnen.

Of alles nog zal werken zoals het moet weet ik niet, maar iedereen bezit wel wat handigheid in FM om het terug op poten te krijgen....

Met dank aan Robert Schaub voor data en begin idee, aan Claudia Léon voor de samenstelling en Victoria Bautista Lugo Escalante voor de verdere afwerking (van de originele bestanden - niet het gedrocht dat er nu overschiet).

Upload is in twee delen, Codes en icons, want die ehb je ook nodig, samen is het waarschijnlijk te groot om te posten.

Indien problemen.....

Errors.zip

• 0
Posted

Soms zou ik willen ...

dat jullie allemaal vrouwen waren zodat ik jullie kon overwelmen met dankbare zoenen !!

Wat zou ik zijn zonder al jullie waardevolle tussenkomsten, gezien ik slechts een ouderwetse hetero ben, vrees ik dat jullie het allemaal dienen te doen met een virtuele handdruk en schouderklopje om mijn welgemeende dank uit te drukken.

Ik heb niet vroeger dan nu de kans gehad om al jullie berichten te lezen ... alleszins staat er veel info in die ik nu rustig ga trachten te assimileren. BTW ... de database met error codes had ik al lang gemaakt :wink:

In bijlage een poging ... bescheiden, maar het schijnt wel te werken. Trouwens het paswoord heb ik juist geschreven :roll:

Misschien komt er ooit een moment dat ik jullie ook eens kan helpen, tenminste, dat hoop ik toch.

Bedankt allemaal,

Danny

Errorcodes.zip