Jump to content
  • 0

per 4 records een export

RickFM

Question

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ja, je zou bijvoorbeeld een nieuw veld kunnen toevoegen en deze met een serial vullen met (replace contents) van 1 tm..........

vervolgens zoek je alle records met een waarde van 4 of kleiner en export deze. Daarna zoek je alle records met waarde 4 of kleiner en gelijk aan 8.

dit kan je natuurlijk automatisch laten invullen door scripting i.c met variabele.

wellicht zijn er nog andere makkelijkere methode?

Groet,

WJ

• 0
Posted

Dit kan idd op verschillende manieren (zoek gtrr;als je maar telkens een groepje van 4 uitfiltert om te exporteren) maar kan je de bedoeling omschrijven,is niet zo duidelijk waarom je telkens 4 records wil exporteren.Er zijn misschien betere oplossingen om het resultaat te bekomen.

• 0
Posted

Ik probeer lijsten te maken voor programma's die we draaien.

Zo wil ik voor ieder uur een lijst van 4 programma's.

Iedere keer al is een lijst aan het eind met uitlezen, begint het systeem aan de volgende lijst. Zo doende, om er voor te zorgen dat als er plotseling in een uur een aanpassing moet doorgevoerd dat ik niet een hele lijst moet aanpassen maar alleen die lijst van 4 programma's.

Dus mijn voorbeeld

Lijst 1:

programma1

programma2

programma3

programma4

export in lijst1.txt

Lijst 2:

programma5

programma6

programma7

programma8

export in lijst2.txt

etc.

• 0
Posted
Dit kan idd op verschillende manieren (zoek gtrr;als je maar telkens een groepje van 4 uitfiltert om te exporteren) maar kan je de bedoeling omschrijven,is niet zo duidelijk waarom je telkens 4 records wil exporteren.Er zijn misschien betere oplossingen om het resultaat te bekomen.

GTRR zit die optie in Filemaker pro 8 voor Windows?

Kan die namelijk niet vinden..

• 0
Posted

GTRR zit die optie in Filemaker pro 8 voor Windows?

Kan die namelijk niet vinden..

Go To Related Record.. kwartje valt.. :oops:

• 0
Posted

Dat kan je toch ook perfect beheren met 1 tabel,groepeer je programmas per uur in die tabel,dan kan je via een relatie een bepaalde groep makkelijk aanpassen binnen een uurbereik.