RickFM Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Is het mogelijk de eerste 4 records te exporteren, en dan de volgende 4 records en zo door tot het einde? groet, RickFM Quote
0 WJ Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Ja, je zou bijvoorbeeld een nieuw veld kunnen toevoegen en deze met een serial vullen met (replace contents) van 1 tm.......... vervolgens zoek je alle records met een waarde van 4 of kleiner en export deze. Daarna zoek je alle records met waarde 4 of kleiner en gelijk aan 8. dit kan je natuurlijk automatisch laten invullen door scripting i.c met variabele. wellicht zijn er nog andere makkelijkere methode? Groet, WJ Quote
0 RON7 Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Dit kan idd op verschillende manieren (zoek gtrr;als je maar telkens een groepje van 4 uitfiltert om te exporteren) maar kan je de bedoeling omschrijven,is niet zo duidelijk waarom je telkens 4 records wil exporteren.Er zijn misschien betere oplossingen om het resultaat te bekomen. Quote
0 RickFM Posted October 12, 2005 Author Posted October 12, 2005 Ik probeer lijsten te maken voor programma's die we draaien. Zo wil ik voor ieder uur een lijst van 4 programma's. Iedere keer al is een lijst aan het eind met uitlezen, begint het systeem aan de volgende lijst. Zo doende, om er voor te zorgen dat als er plotseling in een uur een aanpassing moet doorgevoerd dat ik niet een hele lijst moet aanpassen maar alleen die lijst van 4 programma's. Dus mijn voorbeeld Lijst 1: programma1 programma2 programma3 programma4 export in lijst1.txt Lijst 2: programma5 programma6 programma7 programma8 export in lijst2.txt etc. Quote
0 RickFM Posted October 12, 2005 Author Posted October 12, 2005 Dit kan idd op verschillende manieren (zoek gtrr;als je maar telkens een groepje van 4 uitfiltert om te exporteren) maar kan je de bedoeling omschrijven,is niet zo duidelijk waarom je telkens 4 records wil exporteren.Er zijn misschien betere oplossingen om het resultaat te bekomen. GTRR zit die optie in Filemaker pro 8 voor Windows? Kan die namelijk niet vinden.. Quote
0 RickFM Posted October 12, 2005 Author Posted October 12, 2005 Dit kan idd op verschillende manieren (zoek gtrr;als je maar telkens een groepje van 4 uitfiltert om te exporteren) maar kan je de bedoeling omschrijven,is niet zo duidelijk waarom je telkens 4 records wil exporteren.Er zijn misschien betere oplossingen om het resultaat te bekomen. GTRR zit die optie in Filemaker pro 8 voor Windows? Kan die namelijk niet vinden.. Go To Related Record.. kwartje valt.. Quote
0 RON7 Posted October 12, 2005 Posted October 12, 2005 Dat kan je toch ook perfect beheren met 1 tabel,groepeer je programmas per uur in die tabel,dan kan je via een relatie een bepaalde groep makkelijk aanpassen binnen een uurbereik. Quote
Question
RickFM
Is het mogelijk de eerste 4 records te exporteren, en dan de volgende 4 records en zo door tot het einde?
groet,
RickFM
6 answers to this question
Recommended Posts