Jump to content
  • 0

script bij openen bestand is een probleem..

hezndepezn

Question

Posted

Ik heb een bestand gemaakt waarmee ik een bestand op afstand kan openen. Nu is dit eerste bestand voorzien van een script dat automatisch draait bij het openen. In dit script wordt het bestand op afstand geopend maar......het sluit zich zelf ook. Dit is ook de bedoeling maar nu wil ik iets wijzigen in het bestand, hoe krijg ik dit geopend zonder dat dit script draait, want dat sluit zichzelf. Ik kan natuurlijk wel een nieuw bestand maken maar volgens mij is er een manier om opstartscripts te omzeilen. Wie kan mij helpen.

(dit bericht is per ongeluk ook elders als reactie op een mededeling terecht gekomen, excuses hiervoor)

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maak een nieuwe database, maak daarin een relatie met een tabel in het probleembestand. Zorg ervoor dat er een layout is met een veld uit dat bestand. Het bestand wordt daardoor geopend. Je kunt het nu kiezen in het menu 'Venster'

• 0
Posted

Dit is ook een oplossing :

Pas je script aan en bouw volgende code in :

If not(Get ( ActiveModifierKeys ))
Close Window (current window)
Else
Show Custom Dialog ("Melding";"U omzeilde dit script")
End If

Als je nu het bestand opent met bvb ingedrukte ctrl-toets, zal het script niet uitgevoerd worden.

• 0
Posted

Hij kan het bestand wel openen door tijdens openen onmiddelijk en veelvuldig esc te klikken,fm stopt dan het script wat ook auto afsluit.

• 0
Posted
Hij kan het bestand wel openen door tijdens openen onmiddelijk en veelvuldig esc te klikken,fm stopt dan het script wat ook auto afsluit.

Tenzij er 'Allow user abort[off]' in opgenomen is.

Bij FM7/8 is het ook niet meer voldoende om het via een relatie of script relationeel te openen, omdat het script bij het naar voren halen alsnog wordt uitgevoerd.

Je hebt echt twee scripts nodig. De eerste voert de gewenst opstart sessie uit. De tweede kan je aanroepen via een hulp bestand. Daarmee omzeil je het opstartscript en kan je het bestand via het menu 'venster' gewoon selecteren.

De truuk van Rony is ook mooi, maar de gebruiker kan dat ook en het is de vraag of je dat wilt.

Ik denk dat je het bestand opnieuw moet maken

Dat denk ik in dit geval dus ook.

rmw

• 0
Posted
De truuk van Rony is ook mooi, maar de gebruiker kan dat ook en het is de vraag of je dat wilt.

Deze truuk kan ook beveiligd worden met een ingebouwde Pass.Dan blokkeer je evengoed de gebruiker en heeft de developer wel toegang. En slechts 1 script nodig.Als de topic nog verder gaat zal Rony het script vh jaar hebben geschreven :D:D