edc Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 fmpro 7 : 2 tabellen, hoofdtabel en subtabel zijn gerelationeerd via een multiple key. Hoe kan ik verhinderen dat men bij ingave van records in de hoofdtabel een combinatie van de 2 sleutelvelden meer dan éénmaal kan invoeren. Quote
0 Rony Rabijns Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 via een selfjoin waarmee je een count doet op de sleutelvelden, controleren of het resultaat niet groter is dan 1 ... Quote
0 edc Posted October 14, 2005 Author Posted October 14, 2005 Dit komt inderdaad al aardig in de buurt, doch ik slaag er niet in om de gebruiker (via validatie) te beletten om dit record aan te maken. Wat eigenlijk logisch is, het record moet namelijk aangemaakt zijn vooraleer het resultaat van count-functie berekend en gekend is. Hoe kan ik evenueel via validatie beletten om zo'n dubbel record aan te maken. Of moet ik het aanmaken van nieuwe records dan volledig gaan scripten? Quote
0 Rony Rabijns Posted October 14, 2005 Posted October 14, 2005 Of moet ik het aanmaken van nieuwe records dan volledig gaan scripten? Waarschijnlijk wel. Quote
0 TheMisfit Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 Ik voorzie in de relatie gewoonlijk nog een derde berekeningsveld met daarin het recordID. Ik doe dus een count(relatie:recordID) = 0 Veld A gelijk en Veld B gelijk en Veld recordID verschillend en dan werkt het altijd, ongeacht of het record al vastgelegd was (en dus zichzelf zou kunnen meetellen) Quote
Question
edc
fmpro 7 : 2 tabellen, hoofdtabel en subtabel zijn gerelationeerd via een multiple key. Hoe kan ik verhinderen dat men bij ingave van records in de hoofdtabel een combinatie van de 2 sleutelvelden meer dan éénmaal kan invoeren.
4 answers to this question
Recommended Posts