rsmits Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 Na lang zoeken op dit forum heb ik geen manier gevonden hoe ik een variabele kan defineren in de scriptmaker van FileMaker 7. Ik wil namelijk onderstaand scriptje gaan gebruiken (ook gevonden op het forum): Artiest = Left ( Referentie ; Position(Referentie;"_";0;1) - 1 ) Titel = Substitute ( Referentie ; Artiest & "_" ; "" ) Maar 'Artiest' en 'Titel' zijn, volgens mij, variabele. Hoe moet ik die declareren? FileMaker 7 heeft geen SetVariable() functie. Alvast mijn dank Quote
0 rmw Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 FileMaker 7 heeft geen SetVariable() functie Daar heb je het antwoord. Daarvoor in de plaats kan je bijvoorbeeld globale velden gebruiken. rmw Quote
0 RON7 Posted October 20, 2005 Posted October 20, 2005 In 7 kan je Let() gebruiken Let(Artiest = ......) Quote
0 rsmits Posted October 20, 2005 Author Posted October 20, 2005 Ah ok bedankt voor de aanwijzingen. Ik ben nog niet zo lang met FileMaker bezig (1 maandje). Vandaar... Quote
Question
rsmits
Na lang zoeken op dit forum heb ik geen manier gevonden hoe ik een variabele kan defineren in de scriptmaker van FileMaker 7.
Ik wil namelijk onderstaand scriptje gaan gebruiken (ook gevonden op het forum):
Maar 'Artiest' en 'Titel' zijn, volgens mij, variabele. Hoe moet ik die declareren? FileMaker 7 heeft geen SetVariable() functie.
Alvast mijn dank
3 answers to this question
Recommended Posts