ik ben nieuw op het forum en redelijk onervaren met Filemaker. Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tabel genaamd 'transactions_tmp' met de volgende (relevante) velden:
account
amount
description_1
description_2
Deze tabel wordt gevuld middels een import vanuit een tekstbestand.
Daarna wil ik de data in 'transactions_tmp' kopieeren naar tabel 'transactions' die de volgende velden heeft:
account
amount
description
'description_1' en 'description_2' uit 'transactions_tmp' moeten worden samengevoegd in het veld 'description' in tabel 'transactions'
(er zijn meer bewerkingen tussen 'transactions_tmp' en 'transactions', vandaar dat ik eerst de data importeer in 'transactions_tmp' die ik als tussentabel gevruik)
Hoe kan ik dit middels een script bewerkstelligen?
Question
vandal69
Hallo allemaal,
ik ben nieuw op het forum en redelijk onervaren met Filemaker. Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tabel genaamd 'transactions_tmp' met de volgende (relevante) velden:
account
amount
description_1
description_2
Deze tabel wordt gevuld middels een import vanuit een tekstbestand.
Daarna wil ik de data in 'transactions_tmp' kopieeren naar tabel 'transactions' die de volgende velden heeft:
account
amount
description
'description_1' en 'description_2' uit 'transactions_tmp' moeten worden samengevoegd in het veld 'description' in tabel 'transactions'
(er zijn meer bewerkingen tussen 'transactions_tmp' en 'transactions', vandaar dat ik eerst de data importeer in 'transactions_tmp' die ik als tussentabel gevruik)
Hoe kan ik dit middels een script bewerkstelligen?
Alvast dank voor de hulp!
5 answers to this question
Recommended Posts