Jump to content
  • 0

kopieeren van velden van de ene naar de andere tabel

vandal69

Question

Posted

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum en redelijk onervaren met Filemaker. Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een tabel genaamd 'transactions_tmp' met de volgende (relevante) velden:

account

amount

description_1

description_2

Deze tabel wordt gevuld middels een import vanuit een tekstbestand.

Daarna wil ik de data in 'transactions_tmp' kopieeren naar tabel 'transactions' die de volgende velden heeft:

account

amount

description

'description_1' en 'description_2' uit 'transactions_tmp' moeten worden samengevoegd in het veld 'description' in tabel 'transactions'

(er zijn meer bewerkingen tussen 'transactions_tmp' en 'transactions', vandaar dat ik eerst de data importeer in 'transactions_tmp' die ik als tussentabel gevruik)

Hoe kan ik dit middels een script bewerkstelligen?

Alvast dank voor de hulp!

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In de tabel 'transactions_tmp' bereid je de gegevens voor, mits aanmaak van de nodige calculatievelden. Deze berekende velden kun je dan importeren in de tabel 'transactions'.

vb: maak in de tabel 'transactions_tmp' een berekend veld 'omschrijving' met als formule=

description_1 & "¶" & description_2

("¶" zal ervoor zorgen dat description_2 op een nieuwe regel begint.)

• 0
Posted

dank je edc

had de samenvoeging van description_1 en description_2 in mijn script staan, maar dit kan inderdaad natuurlijk ook in een calculatieveld.

Maar mijn probleem zit m meer in het kopieeren van de velden van transactions_tmp naar transactions. Ik heb verschillende script commando's geprobeerd zoals 'set field', copy en paste, maar krijg het niet voor elkaar om een script te bouwen dat regel voor regel de juiste velden kopieert van transactions_tmp naar transactions.

misschien kan iemand een voorbeeld geven?

• 0
Posted

Maar mijn probleem zit m meer in het kopieeren van de velden van transactions_tmp naar transactions. Ik heb verschillende script commando's geprobeerd zoals 'set field', copy en paste, maar krijg het niet voor elkaar om een script te bouwen dat regel voor regel de juiste velden kopieert van transactions_tmp naar transactions.

Ik denk dat edc het bij het rechte eind heeft maar indien je enkel bepaalde velden wenst te kopieren kan je toch als volgt te werk gaan.

Got ot layout transactions_temp

Copy A

Got to layout Transactions

go to field ( waar je het in wenst te kopieren)

Past

En zo verder

Maar ik denk dat dit geen "zuivere" code is.

Mvg

Zorro

(terug van weggeweest :) )

• 0
Posted

Maar mijn probleem zit m meer in het kopieeren van de velden van transactions_tmp naar transactions.

Er bestaat toch een scriptstap 'Import Records'. Hierbij kan je het bestand kiezen en vervolgens ook de tabel. Vervolgens kan je aanduiden welk veld je uit tabel 1 naar welk veld uit tabel 2 wilt kopiëren.

Zie bijgevoegd voorbeeld.

De scriptstap zit achter de knop exporteren.

Opmerking: om de import te laten werken in de juiste tabel werd de knop gemaakt vanop layout 2 en vervolgens geknipt en geplakt in layout 1.

importeren.zip