keon Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 Hoi Ik werk met een filemaker Pro 6 database. In deze database is er een container dat een image bevat. Is het mogelijk om een script te schrijven dat deze image via een FTP connectie op een server zet? mvg Koen Quote
0 vbaren Posted October 21, 2005 Posted October 21, 2005 Koen, Ik heb hier geen praktijkervaring mee, maar volgens mij moet het in twee stappen. Eerst het plaatje lokaal bewaren als bestand en die ftp-en. Voor ftp zou je fpt-it (plug-in) kunnen gebruiken (http://www.cnsplug-ins.com/). Volgens mij is er ook een plug-in die een bestand kan maken van je plaatje. Kijk even bij Troi (www.troi.com). Er zullen ongetwijfeld nog andere oplossingen zijn. Succes, Baer Quote
0 burggraaf Posted October 22, 2005 Posted October 22, 2005 Ik heb hier geen praktijkervaring mee, maar volgens mij moet het in twee stappen. Eerst het plaatje lokaal bewaren als bestand en die ftp-en. Voor ftp zou je fpt-it (plug-in) kunnen gebruiken (http://www.cnsplug-ins.com/). Volgens mij is er ook een plug-in die een bestand kan maken van je plaatje. Kijk even bij Troi (www.troi.com). Moet lukken met FTP-it heb ervaring met een php/mysql webshop welke een Filemaker front-end heeft (data wordt geupload naar site en geimporteerd). Images worden los via FTPit geupload, conversie/opslag is geregeld via CNS Image. Alhoewel deze laatste nog niet geheel bug free is (draaien van bmp en jpg geeft een probleem) werkt e.e.a. goed. Als je het plaatje of bestand al hebt (zeer waarschijnlijk ) zou je bijvoorbeeld een reference kunnen gebruiken en is zoiets mogelijk niet nodig. Voor FTPit is het voldoende als je het pad naar het bestand weet. Quote
0 keon Posted October 24, 2005 Author Posted October 24, 2005 FTPit werkt perfect, bedankt ... CNS Image is spijtig genoeg enkel maar vanaf Filemaker Pro 7 te gebruiken . Weet iemand hiervoor een andere oplossing? mvg Keon Quote
0 Peter Wagemans Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Op Mac kan je via Applescript het beeld "uit FileMaker" kijgen. Ik vind niet direct iets op het forum, dus hier is een filetje uit de oude doos. Vandaag echt wel een nutteloos ding geworden, maar misschien dat sommige industriële archeologen hier toch iets aan hebben. Dit filetje heb ik vroeger eens gemaakt, omdat we als FileMaker web hosters constant geconfronteerd werden met gestockeerde beeldjes. Ik ben er zeker van dat je andere oplossingen kan vinden. Kijk ook eens op http://www.tekstotaal.com/c.fmp.image.export.html , daar staat een Windows oplossing. Winbatch kan je in freeware versie downloaden geloof ik. De AutoIt enthousiastelingen op dit forum zullen je ook graag verder helpen. PictureBase.fp3 Quote
Question
keon
Hoi
Ik werk met een filemaker Pro 6 database. In deze database is er een container dat een image bevat.
Is het mogelijk om een script te schrijven dat deze image via een FTP connectie op een server zet?
mvg
Koen
4 answers to this question
Recommended Posts