Jump to content
  • 0

Server 7 naar Server 8, waarom?

SuperWimmie

Question

Posted

Ik heb een klant die onder versie 6 draait, maar dit heeft gekocht toen 7 al bestond.

Hij heeft dus versie 7 Pro en Server in huis.

Nu willen wij door gaan met versie 8, maar hij vindt op de Filemaker website geen enkel argument terug waarom hij FM 8 Server zou moeten aanschaffen....

Heeft iemand argumenten waarom hij dat wel zou moeten doen, behalve dan "betrouwbaarder want het is nieuwer"?

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Shot in the dark: Waarschijnlijk al omdat features eigen aan FMPro 8 niet gehost kunnen worden door Server 7. Zolang je die niet gebruikt, zou er niets aan de hand mogen zijn.

• 0
Posted

Inderdaad, en zeker als je ook gebruik wil maken van IWP is een upgrade naar de FMP8 server een must.

Belangrijkste nieuw features van FileMaker 8 Server:

- consistency check van de bestanden

- sterk verbeterde performence

Koen

• 0
Posted

Ik ben vandaag maar eens gaan testen met die FM 7 Server versie. Voor zover mijn oog reikt, werkt alles.

a. Maar ik gebruik niet alles

b. Ik gebruik wel een aantal specifieke 8 functionaliteiten

IWP = Server Advanced, (nog) niet in gebruik...

Overigens is Performance wel een sterk argument, deze klant wil het thuiswerken gaan toepassen!

Volgens mij is FM nog sterk bezig zijn site te updaten, nu vond ik de volgende zaken terug:

The new calculation functions listed below will not work:

New Calculation Functions:

Logical

GetAsBoolean( data )

Text Formatting

TextColorRemove ( text{; RGB ( red ; green ; blue )} )

TextFontRemove ( text{, fontToRemove} )

TextFormatRemove ( text )

TextSizeRemove ( text{, sizeToRemove} )

Text

GetValue ( listOfValues, valueNumber )

Get

Get ( DesktopPath )

Get ( DocumentsPath )

Get ( HostIPAddress )

Get ( CustomMenuSetName )

Wel duidelijk, zo lijkt mij :P

• 0
Posted

Ik heb zowel versie server 7 advanced als 8 draaien, en vooral bij de zoekopdrachten is server 8 gewoon 2 keer zo snel....

genoeg argumenten dus.

bovendien worden de extra features van filemaker 8 alleen ondersteund in server 8, maar FM7 files hosten gaat natuurlijk wel zonder problemen.

• 0
Posted

ik merk vervelende index bugs in FileMaker 8, en ik vermoed dat de oorzaak bij de server ligt (ben niet helemaal zeker).

Plots hebben velden geen index meer, en de applicatie werkt daardoor niet meer.

Ik ben zeker dat het een bug is, want in de velddefinities staat aangeduid dat het veld geindexeerd is, maar een "paste from index" geeft een leeg venster.

De index afzetten en terug opzetten helpt.

Als dit aan de server ligt wil je misschien even wachten met Server 8, tot dat er een "v2" achter staat.

FileMaker Server 8 Advanced is nog niet beschikbaar, dus voor de IWP moet je het voorlopig niet doen.

• 0
Posted
... een update van Server 7.0v3 naar 7.0v4.

Is dat niet erg vreemd??

Neen, waarom ? Als er fouten in een applicatie zitten en die applicatie wordt nog veel gebruikt, dan moet je dat oplossen.

Ik vind het knap van Filemaker Inc.

En nu maar hopen op een FM 7.04 client-updater ...

• 0
Posted
Maar:

Versie 8 IS toch de update van 7 ?

Klopt! En in het verleden is een soortgelijke situatie aanleiding geweest tot het niet direct uitbrengen van een update. Men gaf de indruk dat de fouten maar opgelost moesten worden door het aanschaffen van een hogere versie...

• 0
Posted

We hebben opgemerkt dat FM Server 8 een aantal van onze bestanden na een tijdje vanzelf sluit. Nadien kunnen ze niet meer geopend worden tenzij na een recovery en dan kunnen ze weer met de Server 8 geopend worden tot de volgende keer ... FM Server 7 heeft geen problemen met het open houden van de bestanden.

Het systeem is nog niet in productie gebruikt: dus het zou me ten sterkste verbazen als er een databank-corruptie zou ontstaan zijn tenzij dit gebeurt is door het importeren van oude data of bij het overcopiëren van een aantal scripts en layouts om sneller nieuwe te kunnen maken.

Andere mensen met een soortgelijke ervaring?

Leo