AvD Posted October 23, 2005 Posted October 23, 2005 Voor de tweede keer heeft hier een reeks Siemens telefoons het opgegeven: uitvallende display's, storingen in telefoon-verkeer, toetsen die het niet meer doen, laadstations die geen stroom meer schijnen te leveren... Wie beveelt welk merk aan? Quote
JeanWM Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Niet dat ik graag reclame maak, is enkel delen van een ervaring. In mijn belgische periode had ik ook problemen met telefoons, ondanks beloftes van verkopers zoals Philips en ook Siemens.... Enkel met een Ericsson centrale en daarop AEG toestellen (varianten van nu Tiptel en Rimini 60 model) geen problemen meer gehad. Hier is het anders gesteld, alles komt van TelMex, monopoly.... Quote
Peter Wagemans Posted October 24, 2005 Posted October 24, 2005 Bij Eric de Mey thuis vorige week een impressionante telefoon gezien. Die gaat draadloos naar een peeceetje, die dan verder via Skype verbinding maakt. Misschien wil je niet iets met zo'n hoog james bond gehalte, maar ik vond het wel de moeite waard om even te vermelden...) BTW ik gebruik zelf al een paar jaar een setje van Philips voor de "vaste lijn" thuis, "Onis" heet de reeks denk ik. Met wat betere batterijen (GP2100mAh) gaan die best wel goed, ze zijn wel heel simpelkes, maar ik gebruik toch meestal mijn GSM. Quote
Dr_Flash Posted October 27, 2005 Posted October 27, 2005 Hebben we het hier over een DECT of een GSM toestel? GSM: Ik heb altijd Nokia's gehad, nu een Sony-Ericsson, maar de volgende wordt gauw weer een Nokia. DECT: Weinig ervaring mee. Ik kan bepaald niet wijs uit de Siemens van mijn grootmoeder, voor de rest ken ik niemand met zo'n ding Quote
AvD Posted October 28, 2005 Author Posted October 28, 2005 Dag dokter Flash! Ik heb het inderdaad over DECT. Twee reeksen van Siemens hebben hier al de geest gegeven. Wat het gebruikscomfort betreft: als je de handleiding eens doorloopt, dan valt het best wel mee. Alleen... het blijft niet werken. Dus weg met die dingen en op zoek naar iets dat het wel langer dan een jaar of zo uithoudt. Of moeten we meedoen aan die frog technology waarbij je je "verrot springt" van de ene nieuwigheid na de andere. Quote
Yves Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 Wat mij betreft geen kwaad woord over Siemens. (laatste 8 jaar) voorheen was het de hel met Uniden (Maar ik gebruik ze alleen om te bellen) Quote
AvD Posted October 28, 2005 Author Posted October 28, 2005 Leuk! Hier is het net andersom: de antieke Uniden van vorige eeuw doet het nog altijd. Maar ondertussen zijn twee reeksen Siemens zo goed als onbruikbaar (displays en toetsen...). Ik vertrouw die dus niet meer, maar weet ook niet wie wat onder welke merknaam op de markt brengt. Stel dat ik iets anders koop, en het blijkt weer een S te zijn (zoals je vroeger had met Sierra en Philips). Of moet ik me neerleggen bij het principe van de wegwerptelefoon, dus om het één of anderhalfjaar een set van pakweg 4 stuks? Quote
Wim Bongertman Posted October 30, 2005 Posted October 30, 2005 Ik heb een siemens dect telefoon die het al jaren doet, komt dus nog uit de vorige eeuw - zeg maar "die goeie oude tijd". Die vertrouw ik wel. Als je interesse hebt wil ik hem wel verkopen. Als hij dan zo weer kapot gaat zou je het probleem bij jullie in Belgie moeten zoeken. In Nederland functioneerd hij al jaren probleemloos. Quote
burggraaf Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Heb hier al jaren een Siemens ook met o.a. van die Gigaset 3000 Mobile toestellen (van die draadloze bureautoestellen). Eerlijk is eerlijk er is er ooit 1 defect geraakt maar dat type verkopen ze helaas allang niet meer. Verder werkt het al jaren perfect. Quote
Wim Bongertman Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Zie je wel, in Nederland werken ze perfect. In Belgie dus niet. Misschien hebben ze last van aardstralen, of is het Belgische lichtnet minder geavanceerd als het Nederlandse. Je moet natuurlijk ook erg vriendelijk met zo'n apparaat omgaan. Misschien zijn wij Nederlanders, toch vriendelijker. Quote
Gido_ Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 (edited) Ik heb het inderdaad over DECT. Twee reeksen van Siemens hebben hier al de geest gegeven. DECT u af! En wees gelukkig dat zij de geest geven voor ze jou de geest doen laten. Het zijn met stip de allergevaarlijkste dingen die in omloop zijn tegenwoordig. (= onmiddellijk wegsmijten, en die van je buren ook) Het is als slapen op 20m van een GSM-mast, want die dingen staan continu te pulsen en op je lichaam "in te hakken"! www.milieuziektes.nl/Pagina67.html www.stopumts.nl/doc.php/Veel%20gestelde%20vragen/99 www.daanspeak.com/Gsm03.html www.stopumts.nl/doc.php/Artikelen/100 Hoe meer je erover durft lezen, hoe minder je zal lachen Meer en meer mensen worden electro-sensibel, maar "dat kan natuurlijk weer niet", want alles blijft binnen de wettelijk bepaalde waarden... Een grote instantie zou van plan zijn dit onder de mat te houden. Een ander lijkt het te gaan beginnen erkennen... www.timesonline.co.uk/article/0,,2087-1774586,00.html Voorlopige oplossing: een ouderwetser model dat niet pulst en alleen straling geeft als je in gesprek bent. Mag toch eens even? Tis hier tenslotte een café hé? Men zegge het aub voort. Edited November 5, 2005 by Guest Quote
Wim Bongertman Posted November 5, 2005 Posted November 5, 2005 Voortaan communiceer ik alleen nog maar met de trommel en rooksignalen. Maar die telefoons van AvD zijn tenminste veilig Quote
Mike Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Off topic voor dit forum natuurlijk maar in de eerste handleiding van de mobiele telefoons van Philips stond een disclaimer waarin stond dat er niets bekend was over de gezondheidsrisico's van mobiele telefoons. Deze toevoeging was er door de techneuten ingezet maar is er daarna zo spoedig mogelijk uitgehaald door de juridische/commerciele afdeling. Je zou slapende honden toch liever niet wakker maken... Quote
SuperWimmie Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Het is zo onderhand exact hetzelfde verhaal als roken en longkanker. Lange tijd iedereen de kop in het zand, totdat het probleem ineens te groot wordt... "De belangen" zijn te groot... Quote
AvD Posted November 9, 2005 Author Posted November 9, 2005 Beide: een Belgacom Twin box met digitale en analoge uitgang. Op de digitale uitgang staat een ISDN telefooninstallatie, op de analoge een analoge fax en de analoge Siemensen. Quote
Stardust Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Hoi André, Ik ben de gelukkige bezitter van 3 DECT toestellen in huis. Eentje van het merk Topcom, eentje van Belgacom zelf en eentje ooit aangeschaft bij LIDL. Om het kort te houden ... de LIDL was een slechte aanschaf, beide andere toestellen doen het voortreffelijk ! Maar zoals bij GMS's ... het is heel persoonsgebonden, in een wereld waar iedereen zweert bij Nokia en Samsung, blijf ik bij Siemens en sinds de T610-630 van Sony-Ericsson kan deze GSM mij oook charmeren, gezien de mogelijkheden en de prijs. Mijn calvinisme drijft soms nog eens boven en ik kijk niet alleen naar de toeters en bellen maar vooral ook naar de prijs Danny Quote
Recommended Posts