Jump to content
  • 0

Achtergrond van een kleur voorzien

Wim Bongertman

Question

Posted

Misschien is de vraag niet helemaal duidelijk maar ik zal hem uitleggen.

In mijn filemaker 6 layout heb ik een header, body en footer.

Onder de footer zie je nog een stuk scherm wat door filemaker leeg gelaten is. Logisch natuurlijk want ik gebruik dat deel van de layout niet.

Het gekke is dat het onderste deel bij de ene layout wit is, bij de volgende zwart maar meestal grijs is. Kun je de kleur van dat gedeelte van het scherm ook zelf een kleur geven? Ik heb geen idee waar ik dat moet zoeken.

Het lijkt zo raar, na het overschakelen van het ene scherm naar het andere veranderd deze kleur ook.

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik weet niet goed wat je bedoelt. In de layout mode is alles onder footer (bij ieder scherm / layout) grijs. In browse mode krijgt dit grijze gedeelte de kleuren wit - zwart en soms ook grijs, dat per scherm verschillend.

• 0
Posted
Ik weet niet goed wat je bedoelt. In de layout mode is alles onder footer (bij ieder scherm / layout) grijs. In browse mode krijgt dit grijze gedeelte de kleuren wit - zwart en soms ook grijs, dat per scherm verschillend.

Ik merk bij het wijzigen van achtergrondkleuren, de body altijd goed werkt, maar als ik daarna achtergrondkleur van de header wijzig, staat de default instelling niet altijd goed. Het lijkt een kleine bug te zijn.

Zelf heb ik geen enkel probleem met de achtergrond kleuren.

Misschien omdat ik geen footers gebruik, zodra ik in de Browse mode een scherm bouw voor invoer doeleinden, laat ik de footer weg.

Door de body groter te maken, kan je altijd nog bepalen hoe groot je scherm moet zijn, daarvoor heb ik de footer niet nodig.

Daarbij komt dat ik de invoerschermen nooit gebruik om rapporten te maken.

Dus ook daarvoor heb ik de footer niet nodig.

Met andere woorden: de ingestelde kleuren in de body lopen bij mij mooi door naar onderen als de gebruiker zijn schermen groter maakt.

• 0
Posted

Nee, Nee, het probleem zit niet in de header, footer of body. Hiervan zij n de achtergrond kleuren uiteraard wel te wijzigen.

Het probleem zit in het gedeelte hieronder. Het gedeelte van de layout wat dus eigenlijk niet in gebruik is. Dat heeft soms een witte, soms een zwarte en soms een grijze kleur. Dat zou ik graag allemaal gelijk willen maken.

• 0
Posted

Net wat ik zeg, dat probleem heb ik helemaal niet.

(volgens mij begrijp ik wel wat jij bedoelt, als het scherm groter wordt dan de layout gemaakt is...)

Probeer de footer eens weg te halen, kijk dan eens of hij dat nog doet?

• 0
Posted

Deze teip heeft wel weer iets opgeleverd.

De kleur van de footer, lijkt op de rest van het scherm ook te zien te zijn. Dus onder de footer is hij standaard grijs, maar als je met fil de footer voorzien van een kleur, krijgt de rest van het scherm - onder de footer - ook deze kleur.

Heel vreemd

• 0
Posted

Nou ja, het blijft een beetje vreemd. Je maakt een scherm aan. Onder de foooter is het scherm grijs. Eenmaal een kleur gemaakt met fil in de footer, en ook daaronder krijgt het scherm dezelfde kleur. Het lijkt wel zoiets van standaard transparant, en daarna krijgt het een kleur en is transparant niet meer in te stellen.

• 0
Posted
Nou ja, het blijft een beetje vreemd. Je maakt een scherm aan. Onder de foooter is het scherm grijs. Eenmaal een kleur gemaakt met fil in de footer, en ook daaronder krijgt het scherm dezelfde kleur.

Da's bekend gedrag...

...en is transparant niet meer in te stellen.

Da's vreemder... :roll: