hbrendel Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 Gisteren kreeg ik het bericht van FM Nederland, dat er een Nederlandse versie van FileMaker Pro 8 Advanced uitgekomen is. Nu heb ik op 29 augustus direct de engelstalige versie gekocht, omdat FM 7 Dev ook nooit in het NL is verschenen. Ik zou nu willen overgaan naar de NL versie, het lijkt me dat je dan alleen een taalpakket moet toevoegen, maar ik kan dat nergens vinden. Het zal toch niet zo zijn dat ik opnieuw 299 € (ex btw) moet neertellen? Quote
0 AvD Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 Hé Henk Vooraleer je die stap zet, zou ik je toch willen aanraden de argumenten te lezen die hier al uitvoerig zijn behandeld i.v.m. de pro en contra's van de vertaalde versies. Quote
0 hbrendel Posted October 28, 2005 Author Posted October 28, 2005 Het gaat mij vooral om de applicaties die ik als runtime verspreid. Ontwikkelen blijf ik toch in het engels doen. Quote
0 AvD Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 Ontwikkelen blijf ik toch in het engels doen. Uitstekende en efficiënte* keuze! -------- * Ik had bijna geschreven "adequate"... Quote
0 Rony Rabijns Posted October 28, 2005 Posted October 28, 2005 * Ik had bijna geschreven "adequate"... Somebody called me ? Quote
0 hbrendel Posted October 28, 2005 Author Posted October 28, 2005 Maar wat is nu het antwoord op mijn vraag? Quote
0 AvD Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 Dat de taalmodules die je zou moeten kunnen selecteren (zoals in FMPro 7) niet bijgeleverd zijn bij de Engelstalige FMPro 8 Advanced. Ik vermoed dat je die apart moet downloaden. Quote
0 Rony Rabijns Posted October 29, 2005 Posted October 29, 2005 Ik neem aan dat die binnenkort hier verschijnen : http://www.filemaker.com/support/language_packs.html Quote
0 edc Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Slecht nieuws vrees ik. Ik heb de vraag gesteld aan Filemaker Belgium en daar was het antwoord: If you have an English version originally and you now want Dutch, you have to purchase a new version of FileMaker Pro 8. Quote
0 pjotter Posted October 31, 2005 Posted October 31, 2005 Nu begrijp ik waarom er zoveel illegaal wordt gedownload.... Nadeel is natuurlijk dat de runtime NL moet zijn. Je had beter origineel NL kunnen hebben en "een copie" van engelstalig voor je zelf..... Misschien kun je iemand overhalen die een Engelse versie nodig heeft een NL versie te kopen en dat de twee pakketten te "ruilen"? Quote
0 hbrendel Posted December 20, 2005 Author Posted December 20, 2005 Upgraden naar FM 8.v2 maakt hem Nederlands! Quote
Question
hbrendel
Gisteren kreeg ik het bericht van FM Nederland, dat er een Nederlandse versie van FileMaker Pro 8 Advanced uitgekomen is.
Nu heb ik op 29 augustus direct de engelstalige versie gekocht, omdat FM 7 Dev ook nooit in het NL is verschenen.
Ik zou nu willen overgaan naar de NL versie, het lijkt me dat je dan alleen een taalpakket moet toevoegen, maar ik kan dat nergens vinden.
Het zal toch niet zo zijn dat ik opnieuw 299 € (ex btw) moet neertellen?
11 answers to this question
Recommended Posts