rickel Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Als ik onderstaande Berekening (Calculation) gebruikt met het type Getal, dan krijg ik (zonder koppelteken): - 1.000,00 Zet het het type op tekst dan krijg ik: - Prijs € 1000 (dus zonder duizendtallen en 2 decimalen) Hoe krijg ik het voor elkaar in FMP7 dat de uitkomst is als volgt: - Prijs € 1.000,00 Vroeger had je de formule NumToText die je kon gebruiken als het type tekst zou zijn. Wie kan mij helpen dit probleempje op te lossen! Berekening is: If (PRIJSOPAANVRAAG = "Ja" ; "Prijs op aanvraag" ; "Prijs € " & VERKOOPPRIJS ) Quote Link to comment
0 AvD Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Het is al laat, dus het snel opzoeken gaat niet meer, maar het staat in de tips, en zelfs meer dan ééns, dacht ik. Kijk eens op de lijst hier. Quote Link to comment
0 AvD Posted November 1, 2005 Share Posted November 1, 2005 Kon het toch niet laten: het staat in de 180 en de 181. Succes! En laat weten of het gelukt is! Quote Link to comment
0 rickel Posted November 2, 2005 Author Share Posted November 2, 2005 Mijn hartelijke dank voor je antwoord AvD, maar in nr 180 wordt de functie NumToText gehanteerd en die functie wordt niet meer herkend binnen FMP 7! Had ik die functie nog maar, dan was het probleem denkelijk snel opgelost. Want dan zou ik de Functie NumToText de calculation met type Text het getal kunnen krijgen met het duizendtal teken en de twee decimalen achter de komma! Dus als er een andere oplossing is, dan verneem ik dit graag! Wat is eigenlijk de reden dat onder FileMaker 7 de functies TextToNum en NumToText zijn verdwenen, of zie ik iets over heet hoofd en hebben ze een andere functie-naam gekregen??? Quote Link to comment
0 rmw Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 NumToText() is GetAsText() geworden en TextToNum() (hoe verrassend) GetAsNumber() Het voordeel daarvan is dat het niet meer uitmaakt wat het gegeven oorspronkelijk was. Aan GetAsNumber() kan je ook een datum meegeven. rmw Quote Link to comment
0 rickel Posted November 2, 2005 Author Share Posted November 2, 2005 Helaas krijgt ik door Get functie geen 2 decimalen of een duizendtal indicatie te zien. Dat moet juist wel! Quote Link to comment
0 burggraaf Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Als je de tips van AvD bestudeerd zou 't toch moeten lukken Quote Link to comment
0 rickel Posted November 2, 2005 Author Share Posted November 2, 2005 Het lukt niet zoals ik het wilde! Ik heb het maar anders opgelost. Het tekst gedeelte eerste in een calculation field en het numerieke gedeelte in een ander calculation field. Nu krijg ik netje de decimalen en de duizental teken te zien! Bedankt voor jullie moeite! Quote Link to comment
Question
rickel
Als ik onderstaande Berekening (Calculation) gebruikt met het type Getal, dan krijg ik (zonder koppelteken):
- 1.000,00
Zet het het type op tekst dan krijg ik:
- Prijs € 1000 (dus zonder duizendtallen en 2 decimalen)
Hoe krijg ik het voor elkaar in FMP7 dat de uitkomst is als volgt:
- Prijs € 1.000,00
Vroeger had je de formule NumToText die je kon gebruiken als het type tekst zou zijn.
Wie kan mij helpen dit probleempje op te lossen!
Berekening is:
If
(PRIJSOPAANVRAAG = "Ja" ;
"Prijs op aanvraag" ;
"Prijs € " & VERKOOPPRIJS
)
7 answers to this question
Recommended Posts