Jump to content
  • 0

global fields?

deplasse

Question

Posted

Hallo,

Ik heb het volgende probleem in FM7. In mijn database zit een tabel "tblTopics". In deze tabel zit een tekstveld "Ingepland". Dit kan de waarde "ja" of "nee" hebben.

Nu zou ik graag een lay-out hebben waar ik enkel de topics kan zien die nog NIET ingepland werden. Dit was mijn poging: ik heb een tabel (tblGlobal) gemaakt met een globaal veld, dat de waarde "Nee" heeft. Vervolgens in de Graph 2 TO's toegevoegd (op basis van tblTopics en tblGlobal). Ik heb het veld Ingepland gekoppeld aan het globaal veld in de tblGlobal. Daarna heb ik een lay-out gemaakt op deze TO's. Maar ik krijg toch de volledige, niet gefilterde inhoud te zien. Ben ik het te ver aan het zoeken, of maak ik ergens een denkfout?

Alvast bedankt!!

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bedankt voor de snelle reactie !

Wel ik heb een lay-out gemaakt op basis van de TO tblTopics, die in de Graph gelinkt is aan de TO tblGlobal. Ik heb dus geen portal gebruikt, noch een goto related record. Ik moet namelijk enkel de data zien uit de basistabel, en geen gerelateerde records. Zit daar mijn denkfout?

• 0
Posted

Zo even snel geredeneerd denk ik van wel....

Je wilt tenslotte de gerelateerde records zien op basis van de waarde in het globale veld.

Je moet Filemaker dus nog vertellen dat je alleen die actieve recordset wilt hebben.

Via een portaal kan je dat mooi uit proberen. Bij het wijzigen van het globale veld zie je de records in het portaal wisselen.

Als je dan op de portaalregel een knopje maakt die het commando Goto Related Record afhandelt, zie je vrij snel hoe je een set records in een andere layout verzameld kan krijgen.