WJ Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Hallo Allemaal, Ik heb een repeating field met 12 herhalingen. Laten we zeggen prijs Nu wil ik in een ander repeating field (TotaalPrijs) de totalen van bovenstaand veld prijs optellen. SUM Voorbeeld REC 1 Prijs 19,- [1] Prijs 18,- [2] Prijs 21,- [3] etc REC 2 Prijs 8,- [1] Prijs 15,- [2] Prijs 17,- [3] etc Deze twee records wil ik via een relatie d.m.v sum optellen dus gewenste resultaat REC X TotaalPrijs 27,- [1] TotaalPrijs 33,- [2] TotaalPrijs 38,- [3] Met sum bereik niet de gewenste resultaten is dit niet mogelijk via Sum ???? Alvast Bedankt. Willem-Jan Quote Link to comment
0 Yves Posted November 5, 2005 Share Posted November 5, 2005 Sum maakt de optelling BINNEN je veld (dus van alle herhalingen) Je moet dus een berekeningsveld maken met als resultaat Getal en als bewerking Veld1 + Veld2. Vergeet ook niet het gewenste aantal herhalingen voor dit veld in te stellen. Quote Link to comment
Question
WJ
Hallo Allemaal,
Ik heb een repeating field met 12 herhalingen. Laten we zeggen prijs
Nu wil ik in een ander repeating field (TotaalPrijs) de totalen van bovenstaand veld prijs optellen. SUM
Voorbeeld
REC 1 Prijs 19,- [1] Prijs 18,- [2] Prijs 21,- [3] etc
REC 2 Prijs 8,- [1] Prijs 15,- [2] Prijs 17,- [3] etc
Deze twee records wil ik via een relatie d.m.v sum optellen dus gewenste resultaat
REC X TotaalPrijs 27,- [1] TotaalPrijs 33,- [2] TotaalPrijs 38,- [3]
Met sum bereik niet de gewenste resultaten is dit niet mogelijk via Sum ????
Alvast Bedankt.
Willem-Jan
1 answer to this question
Recommended Posts