Jump to content
  • 0

Vorig Lay-out

rsmits

Question

Posted

Goedendag,

Ik heb een probleem wat ik in FileMaker wil oplossen maar ik kan geen enkele oplossing vinden.

Ik heb een aantal lay-outs, nu wil ik d.m.v. een 'terug knop' naar de layout waar je vandaan komt.

Dus 'invoeren' --> 'overzicht' --> d.m.v. een terug knop naar 'invoeren'

Dus 'wijzigen' --> 'overzicht' --> d.m.v. een terug knop naar 'wijzigen'

Het liefst wil ik hetzelfde script gebruiken voor alle terug navigatie acties.

Ik gebruik FileMaker 7.

Alvast bedankt!

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Wat ik in versie 6 heb gebruikt:

1. Bij het navigeren via een knop op de layout een script gemaakt, waarbij de layoutnummer in een globaal veld wordt gestopt om daarna naar de nieuwe layout te springen.

Middels een andere knop kan je dan dat nummer weer gebruiken om naar de betreffende layout terug te springen.

2. Ingeval een zoekactie op de tabel, liet ik een script runnen die tijdens de invoer van zoekargumenten in de pause bleef staan.

De gebruiker moet dan op de "resume" knop klikken om de zoekactie uit te voeren, het script heeft als laatste stap GotoLayout (vorig layout). Dan springt FM terug naar de layout waarop het script is begonnen.

Helaas gebruik ik optie 1 nu niet meer, vanwege het toepassen van tabbladen in FM8. Filemaker geeft weinig goede mogelijkheden om naar het juiste tabblad te navigeren. Er is er wel ééntje, maar knap omslachtig.

Maar goed, jij gebruikt versie 7 en heb dus nog geen tabbladen.

• 0
Posted

Hallo!

Vermits je met FM7 werkt zou ik voor elke verschillende bestemming een apart script maken.

Je "terug"-script kan één en hetzelfde zijn als je einddoel (=terug) hetzelfde is :

Scriptmaker -> Nieuw -> Ga naar lay-out (naam lay-out via keuzelijst)

• 0
Posted
Wat ik in versie 6 heb gebruikt:

1. Bij het navigeren via een knop op de layout een script gemaakt, waarbij de layoutnummer in een globaal veld wordt gestopt om daarna naar de nieuwe layout te springen.

Middels een andere knop kan je dan dat nummer weer gebruiken om naar de betreffende layout terug te springen.

Dit vind ik een goede oplossing. Alleen hoe vraag ik het lay-out nummer op voordat ik hem in de global stop?