Jump to content
  • 0

Dummy of Trigger-relatie?

Dr_Flash

Question

Ik heb een jaar of 2 geleden met wat moeite en wat hulp een mooi urendeclaratiesysteem in elkaar geschroefd, wat vrij goed werkt, maar ik wil het nu opnieuw gaan opbouwen in FP7. Een van de trucs die ik destijds nodig had was een dummy relatie om zodoende met een scriptje nieuwe records in een ander bestand aan te maken, die meteen gerelateerd zouden zijn. Is die truc in FP7 nog steeds nodig? Of bestaat daar tegenwoordig een elegantere oplossing voor? :roll:

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Je bedoelt dat je twee relaties nodig had. 1 waarbij het maken van gerelateerde records mogelijk is en 1 waarbij dat niet kan.

Het aangeven hiervan is nog steeds bij het leggen van de relatie ondergebracht.

Het gesorteerd weergeven kan je tegenwoordig bij de portal opgeven, maar het wel of niet aanmaken van gerelateerde gegevens (nog) niet.

rmw

• 0

ehm... Ik bedoelde dat ik een tabel met Dagen had (waar ik de tijden liet invullen), en een tabel met Weken (waar ik de rapportages uit draaide zeg maar). Dan had ik een scriptje dat eerst in Weken een nieuw record aanmaakte, en meteen daarna in Dagen 7 nieuwe records, die dan meteen gerelateerd waren aan het nieuwe record in Weken. Ik had daartoe in beide tabellen een Calculated field IsAltijdEen, met als definitie "= 1" (to little surprise :) ) en een relatie daartussen. Nou dacht ik, omdat FP7 multi-table is, dat de dagen-tabel "meteen al" op de hoogte was van het bestaan van dat nieuwe record, en dat die truc misschien niet meer nodig zou zijn...

Ik moet er misschien gewoon nog ff verder mee prutsen :)