Jump to content
  • 0

Welke tabel dan??

Dr_Flash

Question

Posted

Ik voel me echt een soort zwakzinnige af en toe :roll:

Als je nou leuk een beetje een scrippie aan het schrijven bent he? En je gebruikt de stap "New record/Request" omdat je een nieuw record wil laten maken. WAAR EN HOE moet je FM dan aan z'n verstand peuteren in welke tabel dat record aangemaakt moet worden? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zou je denken?? :?:

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zo maar uit het vuistje zonder controle...

Het nieuwe record zal aangemaakt worden afhankelijk van het layout waar je je op dat ogenblik bevindt. En een layout is steeds gekoppeld met een tabel. Wil je dus in een bepaalde tabel een nieuwe record maken, dan moet je er dus voor zorgen dat je eerst naar een layout gaat die gekoppeld is aan deze tabel.

• 0
Posted

Wat suf :roll:

Dan moet je dus zelf bijhouden welke layout waardes van welke tabel toont... terwijl je ook weleens tabel-onafhankelijke layouts hebt, die je dus maar koppelt aan een willekeurige tabel. Bliksems, wat een gekloot weer. EN het had zo simpel kunnen zijn.... er is noet voor de kat zijn staart een vak "script step options" in het scripts menu... leuk als je daar had kunnen ingeven in welke tabel je een nieuw record bedoeld had. Ik wil helemaal niet 'visueel" naar een bepaalde layout moeten om in de onderliggende tabel nieuwe records aan te kunnen maken... Verdorie nog :(

• 0
Posted

Dus je wil een new record toevoegen aan een tabel maar niet aan een layout. In beide gevallen moet je hoe dan ook moeten aangeven aan welke tabel of aan welke layout je een new record moet toevoegen. M.a.w. of je nu moet aangeven aan welke layout of welke tabel je een nieuw record moet toevoegen 'k zie het verschil niet helemaal...

Een layout is in beginsel toch niets anders als de weergaven van een tabel... :D (waarmee ik niet wil aangeven dat wellicht andere pakketten andere methodes gebruiken, die wel op hetzelfde neerkomen)

• 0
Posted
Ik wil helemaal niet 'visueel" naar een bepaalde layout moeten om in de onderliggende tabel nieuwe records aan te kunnen maken..

daar merk je visueel niets van als je je script goed opbouwt :

freeze window

go to layout (x)

new record

go to layout (original)

klaar en je hebt niets gezien.

• 0
Posted
Wat suf :roll:

Dan moet je dus zelf bijhouden welke layout waardes van welke tabel toont... Verdorie nog :(

In FM6 en vorige deed je dat ook.

Je moest naar de tabel toe waarin je een record aan wilde maken (of je deed het via een portal, maar dat terzijde). Door naar de juiste tabel te gaan, zat je ook altijd op een layout.

Nu je meer tabellen in 1 bestand kan hebben moet je nog steeds naar de juiste tabel toe om een record aan te maken en dat doe je door de juiste layout te kiezen en dan zit je ook in een tabel.

Het is slechts een kwestie van wennen (en dat is op wel meer plekken)

rmw

• 0
Posted

in FM6 had ik dat nooit zo in de gaten eigenlijk: het ene script stond in het ene bestand en het andere script in het andere bestand, en als je dan Perfom (sub)script deed en een extern script liet runnen, dan gebeurde dat altijd "vanzelf" in de juiste tabel :) Het zal inderdaad wel even wennen zijn gewoon :)

• 0
Posted
Als je 1 tabel per bestand maakt kan dat nog steeds hoor... :wink:

ja :D dan had ik wel al mijn FM6 bestandjes kunnen converteren, beetje relaties langslopen, klaar :D Maar dat is de grap natuurlijk niet :wink:

• 0
Posted
in FM6 had ik dat nooit zo in de gaten eigenlijk dan gebeurde dat altijd "vanzelf" in de juiste tabel :) Het zal inderdaad wel even wennen zijn gewoon :)

Wacht maar tot je twee bestanden samenvoegt en er zit een script in bestand 2 dat een 'delete all records' doet.

Als je dan geen 'go to layout' hebt toegevoegd (wat in FM6 niet nodig was) en dus op de verkeerde layout zit dan heb je de poppen aan het dansen.

Door schade en schande wijs geworden,

Met vriendelijke groet,

rmw