Jump to content
  • 0

Portals stapelen....

Dr_Flash

Question

Posted

Ik heb op een layout wat elementen staan die pas verschijnen als er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. Dit is gedaan met SelfJoinrelaties en portals, de gebruikelijke methode. Nu wil ik alleen, omdat die 2 elementen (velden) NOOIT tegelijk relevant zijn, die op dezelfde plaats laten verschijnen. Gelukkig verschijnen ze alleen maar als de SelfJoin geldig is, dus dat levert geen probleem op. Dacht ik.

Wanneer ik ze naast elkaar zet, is er inderdaad niets aan de hand en verloopt alles volgens plan. Wanneer ik ze echter ga stapelen, dan zie ik automatisch ook inhoud van de tweede portal zodra de eerste verschijnt, ondanks dat de betreffende relatie niet geldig is. HOE kan dit? :?:

En: is hier een oplossing voor?

18 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Bij deze een voorbeeldbestandje, ontdaan van irrelevante zaken. Ik vermoed zelf een transparantie-verhaal. Zou het niet handig zijn als je een aantal layout-objecten kon selecteren en er dan middels een animatie "van opzij" tegenaan kon kijken? Gewoon om eens te zien welke objecten ten opzichte van elkaar op de voorgrond of achtergrond liggen?

Portals stapelen.fp7

• 0
Posted
Zou het niet handig zijn als je een aantal layout-objecten kon selecteren en er dan middels een animatie "van opzij" tegenaan kon kijken? Gewoon om eens te zien welke objecten ten opzichte van elkaar op de voorgrond of achtergrond liggen?

Je kijkt te veel naar Windows Vista... :wink:

Maar handig zou het zeker zijn.

rmw

• 0
Posted

en voor wat je portal voorbeeld betreft:

Portals zijn niet, zoals de nieuwe tab-objecten, ondoorzichtig.

Een veld in een portal wordt zichtbaar als de linker bovenhoek binnen de portal grenzen valt.

Door portals over elkaar heen te leggen neem de weergave van het veld alle beschikbare portals mee in de bepaling. En als er dan 1 voldoet is dat reden om zichtbaar te worden.

Velden zijn dus niet te koppelen aan een portal, zoals dat met tab-objecten wel het geval is.

rmw

• 0
Posted
Zou het niet handig zijn als je een aantal layout-objecten kon selecteren en er dan middels een animatie "van opzij" tegenaan kon kijken? Gewoon om eens te zien welke objecten ten opzichte van elkaar op de voorgrond of achtergrond liggen?

Te veel?? Ik heb nog nooit iets van Vista gezien :oops: Maar wat voor functie zit daar in dan, die hierop lijkt? :?:

• 0
Posted
en voor wat je portal voorbeeld betreft:

Portals zijn niet, zoals de nieuwe tab-objecten, ondoorzichtig.

Een veld in een portal wordt zichtbaar als de linker bovenhoek binnen de portal grenzen valt.

Door portals over elkaar heen te leggen neem de weergave van het veld alle beschikbare portals mee in de bepaling. En als er dan 1 voldoet is dat reden om zichtbaar te worden.

Velden zijn dus niet te koppelen aan een portal, zoals dat met tab-objecten wel het geval is.

rmw

Als ik het goed begrijp kan het niet, wat ik probeer? En moet ik het dus op een andere manier zien op te lossen? :?:

• 0
Posted

Te veel?? Ik heb nog nooit iets van Vista gezien :oops: Maar wat voor functie zit daar in dan, die hierop lijkt? :?:

Een soort exposé van OS X, precies op de manier zoals jij beschrijft: alle open vensters worden middels een animatie van opzij zichtbaar, waarna je kan kiezen welk venster je op de voorgrond wilt hebben.

rmw

vista-5219-review-flip3d.jpg.65edd41ade01058b7636a0a78f114999.jpg

• 0
Posted
Als ik het goed begrijp kan het niet, wat ik probeer? En moet ik het dus op een andere manier zien op te lossen? :?:

ik kan er inderdaad niets anders van maken ...

rmw

• 0
Posted (edited)

flash, hier een labo opstellingetje van wat je misschien kan gebruiken.

Ik veronderstel dat je hier varianten van kan maken die beter aan je welbepaalde situatie voldoen, maar "in a nutshell" komt het erop neer dat je een bepaald inputveld niet beschikbaar maakt door de relatie ongeldig te maken.

Dit ding werkt zonder plug-ins, maar in een welbepaalde situatie kom je niet in het goeie inputveld terecht, omdat de relatie nog niet bijgewerkt is. Ik zorg ervoor (met een gratis eventscript plug-in) dat dat zeker gebeurt. Heb je de plug-in niet, dan zal het bijna altijd goed werken, met de nadruk op bijna.

Ik ga niet teveel proza schrijven over het bestandje. Bekijk het gewoon. Het is mogelijk nogal cryptisch, maar voor de doorwinterde Filemaker developer mag dat geen probleem vormen.

portals stapelen mogelijk oplossing.fp7

Edited by Guest