Jump to content
  • 0

FileMaker 8 Runtime en talen

Mark

Question

Ik heb net FileMaker Pro 8 Advanced EN geïnstalleerd en ben een beetje aan het uitproberen geslagen.

Wanneer ik een runtime heb gemaakt en deze start kan ik onder "User Interface Language" alleen uit Engels kiezen, terwijl in versie 7 gekozen kon worden uit meerdere talen. Ik zou graag ook de optie Nederlands willen hebben.

Wie kan mij hierover meer vertellen?

Thanx!

Mark

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Ik zou graag ook de optie Nederlands willen hebben.

Ja, da's inderdaad prettig voor 8 zijn er in ieder geval (nog) geen taalmodules. Wellicht willen ze dat je dat oplost met custom menu's... :?

Misschien dat het wel kan door een taalbestand extra bij de runtime versie te kopieren.

't zou mooi wezen als dat zo zou werken... :?

• 0

Het gaat om de Windows versie.

Volgens de handleiding heb je drie bestanden nodig: FMRSRC.dll, FMStrs.dls en lang.dat. Deze bestanden dienen in een map (bijvoorbeeld Dutch) te staan die weer in de map Extensions dient te staan.

Ik heb het geprobeerd met een aantal van deze bestanden die ik gevonden heb in Data1.cab van de CD, maar zonder resultaat...

• 0

Je hebt een extra "Dutch" foldertje nodig in je solution extensions folder.

Dat moet inderdaad die 3 bestandjes bevatten, maar de "lang.dat" file moet "winLangId:0x0413" bevatten, de "FMRSRC.dll" moet je overpakken van een Nederlandstalige FileMaker 8 (en dus kan je de "lang.dat" file op die manier ook wel overpakken).

De "FMStrs.dls" file is een ander verhaal. Als je die standaard overpakt van een NL versie, zal je solution een foutmelding geven en niet doorstarten.

Je kan de engelstalige versie echter pakken.

Ben je hier niet tevreden mee? Hernoem de file "FMStrs.dls" naar "FMStrs.fp7" en je hebt een FileMaker bestand. Echt waar. De table view is om zeep, maar als je een interface file maakt waar je de occurrences in sleept, krijg je wel goeie table layouts en kan je de file vertalen.

Terug hernoemen met de extensie "dls" als je klaar bent natuurlijk.

De filetjes zelf kan ik je niet aanleveren, je begrijpt dat dit nogal wat legale complicaties heeft... :?

• 0

Peter, jij bent een held!

Ik was al er uit met lang.dat en FMRSRC.dll (Data1.cab), maar met FMStrs.dls ging het steeds mis.

Leuk gevonden betreft het hernoemen van FMStrs.dls. Daar ga ik op m'n gemak nog even naar kijken...

Ik was zo dichtbij en jij geeft mij net dat laatste stukje. Super!

Bedankt en een fijn weekend,

Mark