Jump to content
  • 0

E-mail versturen opgebouwd uit meerdere velden

Ceesmac

Question

Posted

Ik ben een startend Filemaker gebruiker. Ik heb een leuk programmatje gemaakt en wil hiermee een e-mail versturen waarin een tekst staat dat is opgebouwd iuit meerdere variabelen die in een record zijn gebruikt.

De mail versturen, via de 'send mail' functie lukt me wel, maar hoe krij ik in vredesnaam de meerdere variabelen in een veld bij elkaar.

Als ik op het driehoukje klik naast het 'Message' veld, kan ik slechts 1 veld selecteren, maar ik wil juist een lopende [tekst] met daarin [variabelen] opgenomen hebben.

Mocht iemand mij hiermee kunnen helpen, dan zou ik ook erg geïnteresseerd zijn in de mogelijkheid om het e-mailtje een HTML opmaak mee te kunnen geven.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik werk trouwens op Macintosh met Filemaker 7.

Groet, Cees

9 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste Rony,

Bedankt voor je antwoord, maar als ik het zoals hieronder opneem, krijg ik wanneer ik het venster wil bevestigen de melding dat er een operator verwacht wordt. Heb je nog een aanwijzing?

Groet, Cees

"Geachte "Mailbestand::Aanhef &",¶¶Hier even een mailtje van mij, dat gaat over "Mailbestand::Onderwerp & "."

• 0
Posted

Hallo Rony,

Inderdaad, dit werkt. Super!

Bedankt voor de hulp!

Nog een vraagje. Stel dat ik deze Filemaker 'applicatie' op een website wil plaatsen zodat deze daar gebruikt kan worden, wat moet daar voor gedaan worden? Waar moet de webserver bijvoorbeeld aan voldoen?

• 0
Posted

Ben geen Rony :?: Lijk er niet eens op :D (gelukkig voor hem!)

Als je bedoeld dat je 'm als web-based applicatie wilt gebruiken moet je er het e.e.a. voor organiseren. Zo plaatsen op een standaard webserver is er niet bij.

• 0
Posted

Ik begrijp dat dit niet zomaar gaat, maar ik heb een klein programmatje gemaakt op mijn Mac. Mijn collega die geen Filemaker heeft en op een PC :-( werkt, wil ik eigenlijk ook van dit programmatje gebruik laten maken, dus ik dacht 'Filemaker heeft de mogelijkheid een applicatie webbased te maken' dusssss.

Maar ik heb werkelijk geen idee wat ik daarvoor zou moeten doen.

Ik kan een macje best wel inrichten als webservertje, maar wat moet ik dan verder om de applicatie beschikbaar te maken??

• 0
Posted
Let wel op, de 'Send Mail' scriptstap is niet web-compatibel

Eeerlijk is eerlijk: binnen IPW weet ik het niet maar met CPW lukt dit onder Windows wel (mits je je de mailclient goed configureert). Geen ervaring met Mac.