Jump to content
  • 0

Welk soort communicatie?

edc

Question

Posted

Ik zoek een (zo goedkoop mogelijke) oplossing voor volgende situatie: Een inrichtende macht voor geplaatste jongeren bestaat uit 2 locaties (leefgroepen) op enkele straten van elkaar verwijderd. Deze instelling is geïnterresseerd in een administratieve toepassing door mij ontwikkeld met behulp van filemaker. Hoe kan men nu zo goedkoop mogelijk een communicatie opzetten tusse deze 2 locaties zodat men vanuit beide locaties de database online kan raadplegen en bewerken.

(Door het feit dat fm8 enkel werkt met xp, wordt het grootste deel van het budget al opgesoepeerd aan nieuwe pc's (8st). Tel daar nog de fm8 licensies + server bij en je begrijpt dat er voor een dergelijke vzw niet veel geld meer overblijft voor het opzetten van dure vaste verbindingen.)

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Zet de server op locatie A en gebruik op locatie B een telenet-lijn van 41,95 EUR. gebruik op locatie A iets als dynip om het dynamisch adres te vinden.

• 0
Posted
Zet de server op locatie A en gebruik op locatie B een telenet-lijn van 41,95 EUR. gebruik op locatie A iets als dynip om het dynamisch adres te vinden.

Heeft iemand ervaring met filemaker in een dergelijke opstelling?

Zijn er nog andere mogelijkheden ?

edit: Na wat zoeken op het forum heb ik alle info gevonden. Het opzetten van een testopstelling had direct resultaat. Alles werkt zoals het hoort. Bedankt voor de info.

• 0
Posted

Waarom nieuwe PC'S? Ik heb een paar servers gekocht voor 75 euro (g3 B&W van mac) daar wat extra's ingedaan zoals extra geheugen en voor 125 euro per stuk waren ze gesteld.Verder wat oudere filemaker pakketten (versie 7 is nu interessant) en je bent voor minder dan 400 euro per Mac en FM licentie gesteld.

• 0
Posted

Het gaat over een Windows omgeving met op sommige pc's nog windows 95. Filemaker 6 licenties zijn officieel niet meer te koop; dus wordt het FM8. Hiervoor is XP vereist. Om XP soepel te draaien heb je toch wat zwaardere pc's nodig.

Maar je hebt gelijk. Op de tweedehandsmarkt moet er zeker één en ander te vinden zijn.

• 0
Posted

N.a.v. de overgang naar 7 nogal wat contact gehad met Filemaker. Vanaf 7 is binnen een Windows omgeving 2000/XP vereist maar van (grotere klanten) kun je een aantal dingen nu eenmaal niet zomaar verwachten terwijl ze toch ook willen uitbreiden. Los van het feit dat je sommige (klantspecifieke) applicaties niet zomaar even meer omzet naar versie 7 (of hoger). En, een klant is niet altijd, lees meeestal niet, bereid hiervoor de portomonix te trekken, zeker als net is opgeleverd. Filemaker was zeker gevoelig voor al deze argumenten en je kon ook nadat 6 niet meer werd geleverd een 7 licentie kopen, contact opnemen met Filemaker en daarvoor een 6 code krijgen (moet je wel de media hebben natuurlijk). Ik weet niet of ze dit nog steeds bereid zijn dit te doen maar... de 7-relaese is nu ook weer niet zo lang geleden....

T.a.v. de PC's: in de 2e hands markt zijn er voldoende goede, gebruikte, voor XP geschikte PC's voor handen zodat dat in ieder geval kosten kan besparen.