dave.vanderveke Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 FM 8 Advanced ! ik heb een vraagje ivm een berekening. Ik het een tabel "project" en daar kan ik een "standaardprijs" intypen.. Nu heb ik ook een tabel "Appartement" en hier moet ik "aantal m²" ingeven... In de tabel "appartement" maakt hij dan de berekeing "standaardprijs*aantal m²" Deze berekening klopt als ik in de lay out van appartementen het aantal m² intyp... Als ik nu in de layout projecten de standaardprijs verander... en dan ga naar appartementen is er geen automatische verandering... nu als ik het aantal m² opnieuw intyp... dan zal hij pas de nieuwe standaardprijs gebruiken... wat doe ik fout? bij validation heb ik "always" aanstaan... let wel hij moet deze berekeing 3 maal doen met telkens dezelfde standaardprijs.. als je het opent zal je wel merken wat ik bedoel.. Consulting.fp7 Quote
0 edc Posted November 23, 2005 Posted November 23, 2005 Is het probleem niet opgelost als je het type van dit veld wijzigt in een calculation? Quote
0 dave.vanderveke Posted November 23, 2005 Author Posted November 23, 2005 bedankt ! Domme fout van mij ! Quote
Question
dave.vanderveke
FM 8 Advanced !
ik heb een vraagje ivm een berekening. Ik het een tabel "project" en daar kan ik een "standaardprijs" intypen..
Nu heb ik ook een tabel "Appartement" en hier moet ik "aantal m²" ingeven...
In de tabel "appartement" maakt hij dan de berekeing "standaardprijs*aantal m²"
Deze berekening klopt als ik in de lay out van appartementen het aantal m² intyp...
Als ik nu in de layout projecten de standaardprijs verander... en dan ga naar appartementen is er geen automatische verandering...
nu als ik het aantal m² opnieuw intyp... dan zal hij pas de nieuwe standaardprijs gebruiken...
wat doe ik fout?
bij validation heb ik "always" aanstaan...
let wel hij moet deze berekeing 3 maal doen met telkens dezelfde standaardprijs.. als je het opent zal je wel merken wat ik bedoel..
Consulting.fp7
2 answers to this question
Recommended Posts