davids Posted December 19, 2002 Posted December 19, 2002 Ik heb een klant die werkt op Macintosh met FileMaker Pro. Zij heft webdesign firma gevraagd om een webapplicatie te creeren. Het was ontwikkeld in PHP en MYSQL. Kan de SQL queries en updates werken op de FileMaker database? Quote
0 Koen Van Hulle Posted December 22, 2002 Posted December 22, 2002 Je kunt FileMaker via ODBC laten praten met een SQL-database. Dan heb je wel een ODBC-driver voor MySQL nodig op de Macintosh. Deze heb ik nog niet kunnen vinden voor Mac Os 8-9. Heb je MacOs X dan gebruik je best JDBC en de SQL-plugin vna profdata (www.profdata.nl). Koen Quote
0 davids Posted December 22, 2002 Author Posted December 22, 2002 Koen, Dank U voor het antwoord. Maar, ik wil FileMaker met een SQL database niet laten praten. Ik will een webapplicatie, die nu werkt nu op SQL, die FileMaker gebruikt als een database (via ODBC). David Quote
0 Peter Wagemans Posted December 22, 2002 Posted December 22, 2002 Niet doen. FileMaker is een HEEL slechte ODBC host. Quote
0 davids Posted December 22, 2002 Author Posted December 22, 2002 Er..okay. Maar als mijn klant wilt FileMaker gebruiken, dan moet ik nog begrepen: kan FileMaker (server) het SQL accepteren, of moet de webapplicatie volledig vernieuwed zijn? David Quote
0 Peter Wagemans Posted December 22, 2002 Posted December 22, 2002 FileMaker zal niet alle SQL commando's accepteren. Simpele niet relationele SELECT statements en een onschuldig insertje of deleetje zal wel werken. Maar het blijft een speelgoed interfaceje. Bedenk even andersom: als FileMaker echt een goede SQL interface had, zouden we dan nog met web companion en lasso bezig zijn? Nee. We zouden met ASP en PHP bezig zijn. Quote
Question
davids
Ik heb een klant die werkt op Macintosh met FileMaker Pro. Zij heft webdesign firma gevraagd om een webapplicatie te creeren. Het was ontwikkeld in PHP en MYSQL. Kan de SQL queries en updates werken op de FileMaker database?
5 answers to this question
Recommended Posts