Jump to content
  • 0

Webapplicatie gebruik SQL queries

davids

Question

Posted

Ik heb een klant die werkt op Macintosh met FileMaker Pro. Zij heft webdesign firma gevraagd om een webapplicatie te creeren. Het was ontwikkeld in PHP en MYSQL. Kan de SQL queries en updates werken op de FileMaker database?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Koen,

Dank U voor het antwoord. Maar, ik wil FileMaker met een SQL database niet laten praten. Ik will een webapplicatie, die nu werkt nu op SQL, die FileMaker gebruikt als een database (via ODBC).

David

• 0
Posted

Er..okay. Maar als mijn klant wilt FileMaker gebruiken, dan moet ik nog begrepen: kan FileMaker (server) het SQL accepteren, of moet de webapplicatie volledig vernieuwed zijn?

David

• 0
Posted

FileMaker zal niet alle SQL commando's accepteren. Simpele niet relationele SELECT statements en een onschuldig insertje of deleetje zal wel werken.

Maar het blijft een speelgoed interfaceje.

Bedenk even andersom: als FileMaker echt een goede SQL interface had, zouden we dan nog met web companion en lasso bezig zijn? Nee. We zouden met ASP en PHP bezig zijn.