Ga naar inhoud

Filemaker 9 komt eraan!!


Dr_Flash

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weken later...
beter zouden ze inderdaad bij microsoft eens die 65k x 256 beperking in Excel opheffen, dat is echt niet meer van deze tijd :twisted:

 

Er is betering in zicht: Excel 2007 zal tot 16k kolommen en 1048k rijen kunnen bevatten (Gisteren gelezen in Datanews)

 

Ah okee, dat zal een hoop verlichting brengen. Maar eerlijk is eerlijk, ook dat is soms NU al te kort...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
En wat denken jullie van de nieuwe scriptstap:

 

Duplicate current found set [result: duplicates, originals, both]

 

Nooit meer loops met tellers en je afvragen waar in de lijst de duplicaat verschijnt!

 

rmw

 

Ehhh....

 

unsort... duplicate komt altijd als laatste record.

 

dus ...

 

unsort

go to rec first

loop

duplicate record

omit

go to rec [first]

omit

omit if foundcount = 0

end loop

 

Maar goed, waarschijnlijk krijgen we eerst een tussen upgrade, dus iets van FM8.5. Deden ze destijds ook met FM5.5 toen er snel een update moest komen voor MacOSX, nu dit dus voor intel moet komen, is dat mijn gok...

Link naar reactie

'tuurlijk werkt het op die manier, maar 1 scriptstap is toch wel zo veel makkelijker...

bovendien houdt jou script niets over van de oorspronkelijke gevonden reeks: wat als ik de duplicaten wil overhouden? of de originelen? of beide?

Het kan wel, maar als FM het doet is het zoveel makkelijker...

 

(ik weet nog dat ik de scriptstap 'if', die niet in FM2 zat, dmv applescript heb geïmplementeerd, maar dat maakte 'if' toentertijd nog wel erg gewenst...)

 

rmw

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik wil eindelijk verlost zijn van het feit dat ik een scherm layout moet maken én een print layout.

Wanneer je niet op voorhand weet hoeveel tekst een veld zal bevatten moet je (althans in de print layout) dat veld vrij groot maken om dan te vragen dat het verkleint wanneer het niet volgeschreven is.

 

Geef ons eindelijk een keer velden die zichzelf aanpassen en vergroten wanneer dat nodig is en niet omgekeerd.

 

Please, please, please.

 

Het ware prachtig mocht zoiets ook mogelijk zijn voor "repeating values" : dat er eentje wordt bijgemaakt wanneer je dat wil zonder dat je 10 repeating values hebt op je scherm waarbij er dan maar eentje wordt van gebruikt maar wél je kostbare "screenspace" wordt mee opgesoupeerd. :o

Link naar reactie

Het zou mooi zijn moest je vanuit een veld een script kunnen laten lopen. Als dat programmatorisch niet mogelijk is zou het op de volgende manier makkelijk kunnen denk ik. Gewoon een knop in de tabvolgorde zetten wat nu ook al kan maar dan met de mogelijkheid dat het script loopt zonder op de knop te moeten klikken. Dan heb je eigelijk praktisch geen beperkingen meer. Allez als we dan toch wat mogen vragen....

 

Groetjes aan iedereen

 

Lieven

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...