Arthur Poortman Posted March 13, 2006 Share Posted March 13, 2006 Ik ben aan het proberen een contole uit te oefen op een veld dat mac-adres heet. Zelf heb ik al een berekening gemaakt om het aantal streepjes (5) te controleren. Is er een functie of berekening voor om te controleren op hexadecimale waarden? Quote Link to comment
0 Arthur Poortman Posted March 14, 2006 Author Share Posted March 14, 2006 Is dit een stomme vraag, of weet niemand wat ik bedoel...... Quote Link to comment
0 rmw Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 is dit wat je zoekt? http://www.briandunning.com/cf/253 rmw Quote Link to comment
0 JeanWM Posted March 14, 2006 Share Posted March 14, 2006 Je veld heet mac-adres, maar hoe zien de waarden in dat veld eruit ¿ Ik kan op dit ogenblik geen relatie leggen tussen steepjes, mac-adres en hex waarde. Of je zou het aantal streepjes willen weten, die PatternCount je. Of je wilt ieder streepje op een welbepaalde plaats, die Position je. Of je Velponees een aantal fucties met mekaar..... Quote Link to comment
0 burggraaf Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Mac adres (vooralsnog) xx-xx-xx-xx-xx-xx (echter ook soms met : ertussen i.p.v. -) waarbij xx is hexadecimaal. D'r zijn, hoe kan het ook anders met standaarden, andere vormen. Je zou de lengte van de string kunnen controleren. Verder ligt de waarde van xx tussen 00 en FF. Met de formule via rmw verkregen zou je kunnen controleren of de afzonderlijke waardes van xx daartussen vallen. Quote Link to comment
0 Arthur Poortman Posted March 15, 2006 Author Share Posted March 15, 2006 Iedereen bedankt, de - jes heb ik idd afgevangen met patterncount maar ik ben er nog niet uit hoe een controle uit te voeren op de de juiste waardes van het Mmac adres, dus tussen 00 en FF Quote Link to comment
0 burggraaf Posted March 15, 2006 Share Posted March 15, 2006 Eigenlijk kan één x in de xx waarde 0 t/m 9 of A t/m F zijn. Je zou dus, om het op een andere manier te benaderen, bijvoorbeeld kunnen controleren (als je de streepjes eruit hebt gehaald) of elke afzonderlijke x in de string aan die voorwaarde voldoet. Kom je daar verder mee? Quote Link to comment
0 Arthur Poortman Posted March 15, 2006 Author Share Posted March 15, 2006 Ja, ik kom er verder mee en nee, ik moet dan alleen nog uitzoeken hoe ik dat voor elkaar ga bakken. Bedankt. Quote Link to comment
0 Arthur Poortman Posted March 16, 2006 Author Share Posted March 16, 2006 Ik ben toch nog op zoek naar een functie of manier om te controleren of er zich bepaalde waarden in een veld bevinden die niet zijn toegestaan, in mijn geval: Zoek naar waarden in veld mac-adres die andere waarden bevatten dan "0123456789ABCDEF" of natuurlijk: Het veld mac-adres staat alleen de tekens "1234567890ABCDEF" toe. Iemand? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted March 16, 2006 Share Posted March 16, 2006 Wellicht geraak je er uit met de functie FILTER() Quote Link to comment
0 Arthur Poortman Posted March 20, 2006 Author Share Posted March 20, 2006 Het lukt me nog steeds niet, ik blijf proberen maar als iemand een voorzetje heeft, graag... Quote Link to comment
Question
Arthur Poortman
Ik ben aan het proberen een contole uit te oefen op een veld dat mac-adres heet.
Zelf heb ik al een berekening gemaakt om het aantal streepjes (5) te controleren.
Is er een functie of berekening voor om te controleren op hexadecimale waarden?
10 answers to this question
Recommended Posts