Jeffrey Posted January 8, 2003 Posted January 8, 2003 Vraagje; ik wil dat een veld zich automatisch vult met een bepaalde waarde afhankelijk van een ander veld. Voorbeeld: ik heb nu veld 1 en veld 2.. De waarde voor veld 2 kunnen zijn " ja " of " nee". De waarde " nee " moet in veld 2 komen te staan wanneer veld 1 leeg is. De waarde " ja" moet in veld 2 komen te staan wanneer veld 1 gevuld is. Het vaststellen of veld 1 leeg of gevuld is zou automatisch moeten gebeuren, hoe doe ik dit? Ik heb het geprobeerd door bij veld 1 en/of 2 auto-entry by calculation toe te passen, maar dit leverde niet het gewenste resultaat op.. Quote
0 Filip Posted January 8, 2003 Posted January 8, 2003 Vraagje; ik wil dat een veld zich automatisch vult met een bepaalde waarde afhankelijk van een ander veld. Voorbeeld: ik heb nu veld 1 en veld 2.. De waarde voor veld 2 kunnen zijn " ja " of " nee". De waarde " nee " moet in veld 2 komen te staan wanneer veld 1 leeg is. De waarde " ja" moet in veld 2 komen te staan wanneer veld 1 gevuld is. Het vaststellen of veld 1 leeg of gevuld is zou automatisch moeten gebeuren, hoe doe ik dit? Ik heb het geprobeerd door bij veld 1 en/of 2 auto-entry by calculation toe te passen, maar dit leverde niet het gewenste resultaat op.. maak van veld 2 een calculation If(IsEmpty(veld 1); "ja"; "nee") Quote
0 Filip Posted January 8, 2003 Posted January 8, 2003 Hey Filip het werkt bedankt... graag gedaan, ik zal met Nieuwjaar de factuur zenden! Quote
Question
Jeffrey
Vraagje;
ik wil dat een veld zich automatisch vult met een bepaalde waarde afhankelijk van een ander veld.
Voorbeeld:
ik heb nu veld 1 en veld 2..
De waarde voor veld 2 kunnen zijn " ja " of " nee".
De waarde " nee " moet in veld 2 komen te staan wanneer veld 1 leeg is.
De waarde " ja" moet in veld 2 komen te staan wanneer veld 1 gevuld is.
Het vaststellen of veld 1 leeg of gevuld is zou automatisch moeten gebeuren, hoe doe ik dit?
Ik heb het geprobeerd door bij veld 1 en/of 2 auto-entry by calculation toe te passen, maar dit leverde niet het gewenste resultaat op..
3 answers to this question
Recommended Posts