Jump to content
  • 0

Tijdveld en directe berekening bij verlaten van het veld

RuudM

Question

FM8 - newbee

Hallo, ik wil graag input zo eenvoudig mogelijk houden en iemand de mogelijkheid bieden om in 2 tijdsvelden (van, tot) bv. resp. de cijfers "11" en "18" te laten invullen. Vervolgens is het mijn bedoeling dat daar door een berekening automatisch 11:00 en 18:00 in een tijdveld wordt gezet.

Maar..... kennelijk wordt de berekening pas na het verlaten van het record gestart en dat is nou niet de bedoeling. Misschien dat het een newbee vraag is maar is het mogelijk om ergens in te stellen dat de berekening direct volgt na het verlaten van het veld?

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Definieer de twwe ingave-velden als time.

In de layoutmode kies je als timeformat... hhmm.

Dan heb je zelfs geen berekeningen nodig. Het doet precies wat je vraagt; bij verlaten van het ingaveveld, krijg je het correcte formaat te zien.

• 0

Tsjemig. Ik ben onder de indruk van de snelheid van dit forum! :)

Ik zit inderdaad te moeilijk te doen, met een script probeerde ik teveel dingen tegelijk te doen waardoor ik door de bomen het bos niet meer zag.

Het is nu sterk vereenvoudigd, maar ergens blijft het nog relatief 'onhandig' om dan 11:15 met een dubbele punt in te voeren. 1115 zou makkelijker zijn maar dan wordt het 1115:00. Ook een '.' selecteren in de tijdopmaak helpt niet. Is dit ook zo eenvoudig te verhelpen?

• 0
Het is nu sterk vereenvoudigd, maar ergens blijft het nog relatief 'onhandig' om dan 11:15 met een dubbele punt in te voeren. 1115 zou makkelijker zijn maar dan wordt het 1115:00. Ook een '.' selecteren in de tijdopmaak helpt niet. Is dit ook zo eenvoudig te verhelpen?

De oplossing staat hier.