Jolanda Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Hallo allemaal. Dit is mijn eerste keer dat ik inlog. Leuke site. Ik programmeer zelf redelijk in filemaker (FM8). Heb echter toch een vraagje. Ik heb een planning van mijn taken gemaakt. Nu wil ik via een scriptje alle taken kunnen zien die ik tot en met morgen moet uitvoeren. Dus niet de datum van morgen handmatig invullen via de zoek funktie maar met behulp van Perform find in een scriptje. Wie weet hier raad mee? Quote Link to comment
0 Rony Rabijns Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Er zijn een aantal pistes te bewandelen als je wil scripten : - Maak een berekeningsveld : get(currentdate)+1 en gebruik dat in je zoek - of maak gebruik van een variabele in je script : get(currentdate)+1 Quote Link to comment
0 JeanWM Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 Of een zijweggetje met een Case, zodat je op het resultaat kunt 'zoeken', waar Date je datumveld is : Case(Date = Get(CurrentDate); "vandaag"; Date = Get(CurrentDate) - 1; "gisteren"; Date = Get(CurrentDate) - 2; "Vorige " & DayName(Date); "") & "¶" & Case( WeekOfYear(Date) = WeekOfYear(Get(CurrentDate)) and Year(Date) = Year(Get(CurrentDate)); "deze week"; WeekOfYear(Date) = WeekOfYear(Get(CurrentDate) - 7) and Year(Date) = Year(Get(CurrentDate)); "Vorige week"; "") & "¶" & Case( Month(Date) = Month(Get(CurrentDate)) and Year(Date) = Year(Get(CurrentDate)); "deze maand"; Month(Date) = Month(Get(CurrentDate) - 7) and Year(Date) = Year(Get(CurrentDate)); "Vorige maand"; "") & "¶" & Case( Year(Date) = Year(Get(CurrentDate)); "dit jaar"; Year(Date) = (Year(Get(CurrentDate)) - 1); "vorig jaar"; "Middeleeuwen")** En daar kun je dan 'morgen' en 'overmorgen' in plakken of iedere andere combinatie die je nodig denkt te hebben. ** geen waarborg aangaande de vertaling Quote Link to comment
0 Jolanda Posted May 5, 2006 Author Share Posted May 5, 2006 Dank jullie wel voor de hulp. Ik heb gekozen voor de optie van de heer Rabijns en het werkt prima. Nogmaals mijn dank. Quote Link to comment
Question
Jolanda
Hallo allemaal.
Dit is mijn eerste keer dat ik inlog. Leuke site. Ik programmeer zelf redelijk in filemaker (FM8). Heb echter toch een vraagje.
Ik heb een planning van mijn taken gemaakt. Nu wil ik via een scriptje alle taken kunnen zien die ik tot en met morgen moet uitvoeren.
Dus niet de datum van morgen handmatig invullen via de zoek funktie maar met behulp van Perform find in een scriptje.
Wie weet hier raad mee?
3 answers to this question
Recommended Posts