Jump to content
  • 0

Filemaker 8 database gebruiken in Filemaker 5.5

Arthur

Question

Ik werk bij een groothandel / importbedrijf waar veel gebruik wordt gemaakt van excel sheets. Deze worden zwaar misbruikt voor database toepassingen. Dit heeft zo z'n beperkingen. Ik zou dan ook graag willen leren of een "echte" database geen beter alternatief is.

Op dit moment gebruiken we een CMR pakket dat werkt met Filemaker 5.5. Dit is een professioneel systeem wat is aangekocht.

Is het mogelijk om een database te maken in Filemaker 8 en die vervolgens te laten draaien onder Filemaker 5.5? Aangezien we dat nu hebben. Als ik het zo inschat is het geen optie de huidige versie up te graden, aangezien we verder niets doen met het programma filemaker. Sterker nog volgens mij is het een zgn "lees" versie.

Ik heb totaal geen ervaring met Filemaker, maar zou er graag meer van willen weten.

Bij voorbaat dank

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Volgens mij is het 100% mogelijk. Je kan nl je FM 5.5 bovenaan het scherm laten draaien en FM8 eronder, nietwaar? :P

"Onder" kan zelfs op twee manieren :wink: Maar als je met "onder" eerder "achter" bedoelt, zie je hem mss niet meer "draaien"... :lol:

• 0

@Arthur

Je ziet aan de reacties dat FileMaker dé tool is voor creatievelingen die gewoon zijn allerlei te verzinnen tegen beter weten in. Dat is wel degelijk de FileMaker spirit.

Dat verandert echter niets aan het feit dat FileMaker 5 geen bestanden kan openen die aangemaakt zijn met FileMaker 8.

@alii

Het circusgordijntje gaat weer toe. :wink:

• 0

Oke ik begrijp 't. Dan hoeft ik niet verder te zoeken. Het antwoord 100% negatief is meer dan duidelijk. Wat is nu de beste optie? Misschien versie 5.5 aanschaffen. Hier en daar gezocht maar tot op heden nog niks gevonden waar ik dat kan aanschaffen. Wellicht iemand een suggestie?

• 0

Wat bedoel je juist met:

...een CMR pakket dat werkt met Filemaker 5.5.