Jump to content
  • 0

Filemaker 8 database gebruiken in Filemaker 5.5

Arthur

Question

Ik werk bij een groothandel / importbedrijf waar veel gebruik wordt gemaakt van excel sheets. Deze worden zwaar misbruikt voor database toepassingen. Dit heeft zo z'n beperkingen. Ik zou dan ook graag willen leren of een "echte" database geen beter alternatief is.

Op dit moment gebruiken we een CMR pakket dat werkt met Filemaker 5.5. Dit is een professioneel systeem wat is aangekocht.

Is het mogelijk om een database te maken in Filemaker 8 en die vervolgens te laten draaien onder Filemaker 5.5? Aangezien we dat nu hebben. Als ik het zo inschat is het geen optie de huidige versie up te graden, aangezien we verder niets doen met het programma filemaker. Sterker nog volgens mij is het een zgn "lees" versie.

Ik heb totaal geen ervaring met Filemaker, maar zou er graag meer van willen weten.

Bij voorbaat dank

14 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Volgens mij is het 100% mogelijk. Je kan nl je FM 5.5 bovenaan het scherm laten draaien en FM8 eronder, nietwaar? :P

"Onder" kan zelfs op twee manieren :wink: Maar als je met "onder" eerder "achter" bedoelt, zie je hem mss niet meer "draaien"... :lol:

• 0

@Arthur

Je ziet aan de reacties dat FileMaker dé tool is voor creatievelingen die gewoon zijn allerlei te verzinnen tegen beter weten in. Dat is wel degelijk de FileMaker spirit.

Dat verandert echter niets aan het feit dat FileMaker 5 geen bestanden kan openen die aangemaakt zijn met FileMaker 8.

@alii

Het circusgordijntje gaat weer toe. :wink:

• 0

Oke ik begrijp 't. Dan hoeft ik niet verder te zoeken. Het antwoord 100% negatief is meer dan duidelijk. Wat is nu de beste optie? Misschien versie 5.5 aanschaffen. Hier en daar gezocht maar tot op heden nog niks gevonden waar ik dat kan aanschaffen. Wellicht iemand een suggestie?

• 0

Wat bedoel je juist met:

...een CMR pakket dat werkt met Filemaker 5.5.

Indien het aangemaakt werd in FM 5.5 is een conversie mischien aangewezen.

Maar dan doet

...Sterker nog volgens mij is het een zgn "lees" versie.

mij weer twijfelen....

Dus zou ik eerst voor

...maar zou er graag meer van willen weten.

willen gaan.
  • 0
Of is het misschien mogelijk zowel versie 5.5 en versie 8 tegelijkertijd te gebruiken?

Volgens mij geen probleem; je kan FM5 en FM8 gelijktijdig op de zelfde computer gebruiken, het zijn dan wel 2 verschillende databases, b.v. FM5 voor je oude applicatie en FM8 voor je nieuwe toepassing

• 0

Oke. Of we schaffen Filemaker 8 (of misschien gelijk 9) aan. En draaien dat naast 5.5. Of we overleggen met de ontwerper/leverancier van het huidige pakket over de upgrade naar Filemaker 8 (9). Strijd. Oa zal die natuurlijk vragen waarom we het één en ander niet bij hun laten ontwerpen... Kan niet. Lukt niet. Etc..

En dan nog wat... Als we overstappen op naar een echt database zoals Filemaker dan kom ik hier natuurlijk wekelijks terug met allerlei (onbenullige) vragen...

Wat het ook wordt. Tot zover ben ik jullie dankbaar voor jullie hulp.