Jump to content
  • 0

Script triggering every sec 1

WJ

Question

Posted

Hallo,

Ik zit met het volgende.

Ik wil iedere sec een http get laten uitvoeren. Nu kan ik een filemaker client in een loop zetten dit wil ik niet.

Zijn er andere mogelijkheden? Het moet iedere sec gebeuren en het liefst wil ik het op de server laten plaatsvinden en ik wil geen client gebruiken.

Wat is nou een mooie manier om dit te organiseren ?

Alvast bedankt voor je hulp!

WJ

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Afhankelijk van wat je natuurlijk wilt: een vbscriptje wellicht.

Ooit zo'n situatie gehad waarbij elke 10 sec werd gekeken met een vbscriptje of een xml bestand was weggeschreven en zo ja triggerde het vbscriptje een Filemakerscript (was dan wel lokaal dus weet niet of je dat zoekt).

• 0
Posted

Als je data wil laten toevoegen op een FileMaker Server en je wil niet gebruik maken van een FileMaker client, dan zal je gebruik moeten maken van xDBC of de CWP (lees XML).

Hiervoor heb je uiteraart de FileMaker Server Advanced nodig.

Zoals geadviseerd kan je dan een VBS schrijven, of een andere applicatie (Java, exe, ...), die om de seconde een HTTP Get gaat uitvoeren.

Koen

• 0
Posted

Dank voor jullie info.

Murtje ik ga de optie server advanced in beschouwing nemen. Denk dat dat de beste oplossing is voor mijn situatie.

Bedankt!

Groet,

WJ

• 0
Posted

Beste Murtje en Burggraaf,

Ik kom er niet zo goed uit wat nou de betrouwbaarste manier is om de volgende situatie op te lossen, kunnen jullie mij wat advies geven.

Situatie:

1: Website/Webserver (in beheer door andere partij)

2: FM Server op andere locatie.

Gewenste situatie:

1: Website bezoeker klik op een button. Gegevens moeten worden toegevoegd aan de FM database. Liefst real-time maar er mag vertraging in zitten van circa 5 a 10 minuten. De data is relationeel en nu opgemaakt in een xml bestand maar dit kan natuurlijk aangepast worden. Tevens dienen er plaatjes in de database te worden toegevoegd.

2: Het nieuwe record met gerelationeerde data wordt bewerkt.

3: De hele set aan gegevens word opgeslagen in de vorm van een PDF en dient weer op de webserver te worden geplaatst.

Tot nu toe kan ik de volgende oplossingen bedenken.

1 : Na button event op website genereer xml

2 : SCP foto's en xml naar FMP Server

3: Troi url monitors directory m.b.v unstored calc gebruikers kunnen een bestand kiezen om in behandeling te nemen

4: PDF wordt in dezelfde mag geplaatst en url wordt aangeroepen om webserver SCP file op te laten halen.

Lijkt mij erg kwetsbaar. Andere optie

1: Na button event URL dia via CWP data invoegd in database (hoe handel ik de plaatjes af?)

2: PDF plaatsen op webserver naar druk op knop via HTTP Post ? Kan dit of zijn er nog betere manieren op de pdf op zijn plaats te krijgen.

Dit oplossing lijkt veel betrouwbaarder wat adviseren jullie !

Alvast erg bedankt voor de hulp.

Groeten,

WJ

• 0
Posted

Ik zou ook meer gaan voor iets als de 2e optie.

'PDF plaatsen op webserver naar druk op knop via HTTP Post ?'

Ongetwijfeld mijn gebrek aan kennis hoe e.e.a. is georganiseerd / op de webserver in elkaar steekt maar begrijp niet helemaal hoe je dat voor je ziet.

Voor het syncen van plaatjes (maar ook andere bestanden) van een on-line database maak ik meestal gebruik van de ftp plugin. Wellicht is dit in jouw situatie ook een bruikbare oplossing???

• 0
Posted

Ik zou de website niet rehtstreeks linken met FileMaker gezien de webserver en FS op een ander locatie staat. Afhankelijk van de bandbreete tussen die twee, zou dat wel eens zeer traag kunnen zijn.

Je eerste synchronisatiesysteem lijkt mij, in dit geval, een beter oplossing.

Koen

• 0
Posted

Ik heb voor de sync oplossing gekozen. Lijkt een goede keuze tot nog toe zitten nog in test fase. Was makkelijk en snel te ontwikkelen.